Mercedes a prezentat platforma MMA: când vor apărea primele modele, cât vor costa

Mercedes a prezentat platforma MMA: când vor apărea primele modele, cât vor costa

Mercedes-Benz își va debuta platforma MMA pentru modelele mai mici, „de lux ”, în 2024, deoarece urmărește profituri mai mari în segmentul compact.

Noua platformă MMA entry-level a Mercedes-Benz, mai concentrată pe lux, va fi lansată în 2024 cu un model complet electric în 2024, a spus compania.

Platforma „electric first”, care poate accepta și motoare cu ardere internă, va debuta cu o nouă generație de tehnologie și va stabili standardul pentru viitoarele arhitecturi Mercedes, a spus CEO Ola Kallenius.

„Această nouă arhitectură MMA introduce o nouă generație de tehnologie, atât în ​​ceea ce privește chimia bateriei, eficiența, cât și transmisia în sine”, a declarat CEO-ul Ola Kallenius. De asemenea, va folosi noul sistem de infotainment MBOS.

O nouă eră

Mercedes intenționează să-și împingă modelele entry-level mult mai avansate, cu prețuri mai mari și o cotă mai mică din vânzările totale ale producătorului auto. Numărul de stiluri de caroserie din segment (în mare parte dimensiuni compacte) va fi redus la patru de la șapte, iar ponderea vânzărilor Mercedes va fi redusă cu 25% față de nivelurile din 2019 până în 2026.

Volumele entry-level au fost de 680.000 la nivel global în 2019, a spus Mercedes, o cifră care a scăzut la 570.000 în 2021. În aceeași perioadă, prețul mediu de vânzare a crescut cu 20 la sută; va fi „în creștere semnificativă” până în 2026.

Producătorul auto a descris anterior MMA ca fiind „în primul rând electric”, în timp ce încă poate încorpora motoare cu ardere internă.

Kallenius a spus că mașina de spectacol Vision EQXX pe care Mercedes a folosit-o pentru a demonstra o autonomie a bateriei de 1.000 km a fost „dovada” pentru tehnologia electrică a modelelor MMA.

În același timp cu arhitectura MMA va debuta și sistemul de operare de infotainment MBOS al Mercedes, care va apărea pe toate platformele viitoare, inclusiv arhitectura electrică MB.EA care va înlocui treptat platforma EVA2 care stă la baza EQS și EQE.

Modelele compacte de pe platforma MMA vor avea o marjă mai mare decât cele de pe actuala platformă MFA2, care include modele A- și B-Class, a declarat directorul financiar Mercedes Harald Wilhelm analiştilor. „Marja pe unitate ar trebui să fie mai bună decât cea pe care o aveam în trecut”, a spus el.

Volum, dar cu un cost

Mercedes a crescut semnificativ volumul vânzărilor în ultimii ani prin extinderea gamei sale compacte cu modele precum CLA Shooting Brake și monovolumul Clasa B. Vânzările totale au ajuns la 2,3 milioane în 2019, față de 1,4 milioane în 2011.

Dar noile vânzări au venit în detrimentul marjelor de profit, a spus Wilhelm.

„Poate că nu am fost complet mulțumit de marjă în 2019”, a spus el despre modelele compacte. El a spus că acel an va fi punctul de referință pentru viitoarele ținte de profit la nivel de intrare, care nu au fost defalcate în mod specific.

În general, Mercedes vizează marje de 14% până la jumătatea deceniului, iar producătorul auto a spus că profiturile de lux de la intrare ar „susține ambiția de marjă a grupului”.

Profiturile modelelor compacte ale companiei s-au îmbunătățit în 2021, deoarece Mercedes a tăiat unele linii de echipare și a crescut prețurile, a spus Wilhelm.

Prețurile vor continua să crească în viitor, a spus Mercedes, fără a fi concret.

„Punctul de intrare în marca Mercedes în viitor va fi unul diferit de cel de astăzi”, a spus Kallenius.

Citește și: