Ce sunt contractele digitale, cum îți fac viața mai ușoară: tocmai au fost adoptate în UE

Ce sunt contractele digitale, cum îți fac viața mai ușoară: tocmai au fost adoptate în UE

Veste bună pentru consumatorii și agenții economici: în curând, viața lor ar urma să fie mult mai simplă, datorită noilor reglementări impuse de Uniunea Europeană.

Mai exact, începând cu data de 1 ianuarie 2022, Uniunea Europeană a adoptat contractele digitale. Acestea se referă, în mare, la conținutul digital, însă și la vânzarea de bunuri, facilitând vânzarea și cumpărarea acestora, pe întreg teritoriul țărilor parte din Uniune.

Cine va beneficia de introducerea contractelor digitale și, mai ales, cum

Așa cum menționam și la începutul articolului, agenții economici, dar și consumatorii, vor beneficia de o facilitate care le va face viața mult mai ușoară, de acum încolo. Prin introducerea certificatelor digitale, tranzacțiile de bunuri și conținut online vor fi mult mai eficiente și mai rapide. Poate cel mai important, acestea ar putea fi mult mai sigure.

„2022 începe într-o notă extrem de pozitivă pentru consumatorii și întreprinderile din UE. În cazul unor probleme sau defecte legate de conținutul digital, de serviciile digitale sau de produsele inteligente, consumatorii din UE vor avea de acum aceleași drepturi ca în cazul oricăror alte bunuri, indiferent de locul din UE din care au cumpărat bunurile și serviciile respective. Normele noastre armonizate consolidează drepturile consumatorilor și, mai mult, vor încuraja companiile să își vândă bunurile și serviciile în întreaga UE, oferind securitate juridică, ceea ce îi va ajuta pe consumatori în milioane de tranzacții zilnice. Fac apel la acele state membre care încă nu au transpus noile norme să facă acest lucru fără întârziere”, a declarat Didier Reynders, somisar pentru justiție în cadrul UE.

Contractele digitale vor asigura același nivel de protecție în cazul tuturor cetățenilor ce sunt membri ai Uniunii Europene. Cu alte cuvinte, drepturi egale pentru toată lumea. Mai mult, se vorbește despre o perioadă de garanție de minim doi ani. Dacă în primul an, vânzătorul se va asigura că produsul sau serviciul vândut este conform, în al doilea se pune accentul pe garanția clasică, care deja știm cum funcționează (sau cum ar trebui să funcționeze).

Sub incidența acestui contract digital vor intra și bunurile cu componente digitale (de exemplu, orice electrocasnic inteligent).

Firește, în acest contract vor fi reglementate și situațiile în care produsul sau serviciul achiziționat nu se ridică la nivelul așteptărilor calitative, primind opțiunea unei rezolvări legale, în caz de conflict. Conflitul s-ar putea rezolva prin rezilierea contractului, restituirea sumei de bani sau reducerea de preț – în funcție de situația creată, în mod evident.

Mai multe informații pot fi citite aici.

Citește și: