Blocaj pe Autostrada Soarelui. Coadă de kilometri cu TIR-uri care transportă cereale din Ucraina

Blocaj pe Autostrada Soarelui. Coadă de kilometri cu TIR-uri care transportă cereale din Ucraina

Autostrada Soarelui s-a blocat din cauza cozilor de zeci de kilometri formate de TIR-uri care transportă cereale din Ucraina în Portul Constanța, având în vedere că portul Odesa este blocat. Astfel, la intrare în portul Constanța, cozile sunt de zeci de kilometri.

Blocaj pe Autostrada Soarelui, din cauza TIR-urilor care merg spre portul Constanța

TIR-uri încărcate cu cereale din Ucraina se îndreaptă spre Portul Constanța pentru a descărca marfa, însă situația este scăpată de sub control, iar Autostrada Soarelui este blocată. 

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat act de această situație. El spunea, pe 7 iulie, că există soluții pentru blocajul tirurilor din Portul Constanța. 

„În urma discuțiilor, de astăzi (7 iulie n.r), dintre delegația Ministerului TransporturiIor și directorul general al Portului Constanța, Florin Goidea, cât și în urma deplasării în teren, s-au identificat două suprafețe în interiorul Portului care pot fi utilizate ca spații de parcare pentru tiruri în vederea defluirii traficului.

Mai mult, s-a luat decizia ca, săptămâna viitoare, managementul Portului să prezinte un calendar asumat pentru realizarea unui Studiu de Fezabilitate având ca scop dezvoltarea unei parcări de capacitate mare (de peste 800 de locuri) în exteriorul Portului.

Aștept o mobilizare și o execuție cât mai rapidă pentru realizarea acestor lucrări!”, a transmis Grindeanu într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Portul Constanța, principala poartă pentru cerealele din Ucraina

Portul Constanța este cel mai mare port de la Marea Neagră și a ajuns rapid în atenția europeană, după ce a devenit principala poartă pe care tone de cereale exportate de Ucraina pot ajunge către țările care le așteaptă.

Conducerea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța respinge acuzațiile conform cărora portul nu ar face față sau s-ar crea blocaje.

 Mai mult, Comisia spune că există niște proiecte europene implementate cu succes, fără de care, operațiunile portuare ar fi fost mult îngreunate. 

„Un proiect major a fost cel de dragaj, de investiție, precum și mărirea adâncimii în portul de lucru de la 7 metri la 9 metri care a implicat și refacerea cheiurilor.

Valoarea este de 227 milioane de lei, cu TVA Inclus. Acest proiect s-a încheiat cu succes”, a spus directorul general al portului Constanța, Florin Goidea.