Ambasadorul Rusiei la București, amenințări voalate la adresa României: „Își supraestimează capacitatea”

Ambasadorul Rusiei la București, amenințări voalate la adresa României: „Își supraestimează capacitatea”

Ambasadorul Rusiei la București a făcut declarații despre capacitatea României ca țară tranzit pentru cerealele din Ucraina. El a afirmat că țara noastră nu reușește să își rezolve propriile probleme privind transportul. Ambasadorul Rusiei la București, Valeri Kuzmin, a avut o intervenție la postul Rossia-24, în contextul acuzațiilor că Ucraina își blochează porturile pentru a împiedica transportul cerealelor din zonele ocupate de ruși.

Ambasada Rusiei la București, critici pentru România

„Evident, ei (românii) îşi supraestimează capacitatea în privinţa asigurării tranzitului de grâne ucrainene, dacă este să priveşti din punctul de vedere al unui observator obiectiv. E o practică obişnuită în lumea din zilele noastre – publicitate, PR, înainte de toate, şi apoi vom vedea cum va merge”, a declarat Kuzmin.

Pe de altă parte, TASS scrie că intenţia autorităţilor de la Bucureşti este de a transforma România în principala ţară de tranzit a cerealelor ucrainene în UE.

De la izbucnirea războiului în Ucraina, prin România au trecut aproximativ un milion și jumătate de tone de diverse mărfuri ucrainene, a comentat Valeri Kuzmin, conform unor „informații disponibile”.

Acesta a spus că 1 milion de tone din aceste mărfuri sunt cereale.

„Dar chiar şi din acest milion de tone, (…) doar 700.000 de tone au putut fi încărcate şi expediate prin portul Constanţa, situat departe de câmpurile minate ucrainene şi de operaţiunile militare, iar celelalte 300.000 rămân în depozite”, a spus el în continuare.

„Aşa cum am înţeles, din aluzii indirecte în media de aici (de la Bucureşti – n.r.), cam acestea ar fi posibilităţile reale ale României”, a declarat ambasadorul rus.

„Bucureștiul a fost nevoit să își încetinească propriile transporturi”

El a mai spus că Bucureştiul a fost nevoit să-şi încetinească propriile transporturi de marfă, ceea ce provoacă îngrijorare în rândul exportatorilor locali.

„Capacităţile Portului Constanța sunt limitate, iar pentru a le extinde ar fi nevoie de aproximativ cinci ani şi circa 1 miliard de euro pentru efectuarea lucrărilor necesare”.

„În starea şi cu capacităţile de producţie pe care le are, România nu reuşeşte să-şi rezolve propriile probleme legate de transport, dar pretinde cu toate acestea ca o parte semnificativă a comerţului extern ucrainean să treacă prin infrastructura sa”, a susţinut Kuzmin, citat de TASS.

 ”Iniţiativa României privind posibila aprovizionare cu gaze a Ucrainei nu înseamnă mai mult decât cuvinte la ora actuală”, a spus el punctând o declaraţie a premierului Nicolae Ciucă la lansarea unui gazoduct între Grecia şi Bulgaria