Protecția Consumatorului pune tunurile pe agenții economici: amenzi peste amenzi

Protecția Consumatorului pune tunurile pe agenții economici: amenzi peste amenzi

Comandamentul de Iarna al Autorității Naționale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a început în forță controalele în rândul agenților economici. S-au aplicat sute de sancțiuni, de la amenzi la suspendări de activitate.

Prima săptămână de controale a fost una foarte intensă pentru Comandament. Concret, acest prim val de controale s-a soldat cu 199 de amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 1,1 milioane de lei.

Comercianții, dar și consumatorii din toată țara trebuie să știe că perioada sărbătorilor de iarnă este însoțită de controale masive din partea organelor de control precum ANPC-ul, deoarece tot acum există cel mai mare risc de punere pe piață a produselor neconforme.

Sute de agenți economici, în vizorul ANPC

Potrivit instituției, au fost verificați, dar și consiliați, nu mai puțin de 255 de operatori economici, în trei regiuni ale ţării: Sud Muntenia Ploieşti, Nord Est Iaşi şi Centru Braşov.

În cadrul misiunilor desfășurate în rândul operatorilor economici, inspectorii de la Protecția Consumatorului au aplicat 132 de avertismente, au dispus 30 de măsuri de oprire temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor şi au emis o propunere de suspendare a activităţii până la 6 luni.

Lista neregulilor descoperite de ANPC este una foarte lungă. Pentru a-ți face o idee asupra motivelor care au stat la baza sancțiunilor aplicate de inspectori, iată doar câteva dintre problemele care au atras atenția organelor legii: comercializarea sau utilizarea unor materii prime cu data durabilităţii minimale depăşită; schimbarea stării termice a produselor; utilizarea, la raionul de vitrină asistată, a unor vitrine frigorifice neigienizate, ale căror tăvi conţineau urme de resturi alimentare, pete şi lichid provenit de la scurgerile din produse; folosirea unor vitrine frigorifice care aveau ventilatoare cu depuneri sau strat gros de praf pe grila de protecţie, urme de mucegai şi de rugină; comercializarea de legume – fructe cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, pete, deshidratate, consistenţă moale, improprii consumului uman; utilizarea unor spaţii de frig insalubre, cu urme de resturi alimentare lipite pe tăvile de inox, suprafeţe cu rugină, urme de insecte.

Șeful ANPC dă asigurări consumatorilor că instituția pe care o conduce va continua să vegheze asupra calității serviciilor la care ei apelează și că verificările nu se vor opri aici.

„Suntem mereu alături de consumatori şi avem permanent grijă ca drepturile lor, legea să fie respectate de către operatorii economici. Nu admitem ca pretextul profiturilor, chiar într-o perioadă grea, să justifice o formă de lipsă de respect faţă de consumator.

De aceea, în perioada sărbătorilor de iarnă, suntem atenţi şi ne aflăm oriunde, în România, turistul şi-ar dori să-şi petreacă vacanţa, pentru a ne asigura că actul comercial se derulează conform reglementărilor”, a declarat preşedintele ANPC.

Citește și: