Cum îți riști sănătatea, în stațiunile montane de la noi: unii retaileri ți-au pregătit adevărate bombe

Cum îți riști sănătatea, în stațiunile montane de la noi: unii retaileri ți-au pregătit adevărate bombe

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) tocmai a dat publicității un raport obținut în urma unor verificări intense, desfășurare în zilele de dinaintea Crăciunului, la retailerii care activează în stațiunile montane de la noi din țară.

Mii de turiști petrec în aceste zile la munte, în compania prietenilor și familiei, al doilea Crăciun sub spectrul pandemiei de coronavirus. În încarcarea de a uita de problemele și grijile de peste an, românii au năvălit pe pârtie, cu schiurile sau săniile, dar nici la vinul fiert nu se dau înapoi.

Din fericire, ANPC a reușit să descopere o serie de nereguli, care ar fi putut pune în pericol sănătatea turiștilor aflați la munte, în această perioadă.

Ce nereguli au fost descoperite

– utilizarea, la raionul de vitrină asistată – a unor vitrine frigorifice neigienizate, ale căror tăvi de prezentare a mărfii conţineau urme de resturi alimentare, pete şi lichid provenit de la scurgerile din produse
– existenţa unor ventilatoare ale vitrinelor frigorifice care aveau depuneri sau strat gros de praf pe grila de protecţie a ventilatorului, urme de mucegai, şi de rugină pe tăblia din partea superioara a vitrinei.

„Având în vedere că în vitrină aerul este recirculat permanent cu ajutorul ventilatoarelor insalubre şi neigienizate, produsele alimentare neambalate (vrac) şi cele care sunt desfăcute în vederea comercializării la suta de grame, sunt supuse riscului de a se contantamina, devenind astfel produse alimentare nesigure pentru consumatori.”, precizează ANPC.

– comercializarea de legume – fructe cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, pete, deshidratate, consistenţă moale, improprii consumului uman

– utilizarea unor vitrine frigorifice la diverse raioane (zarzavat, congelate etc.) şi a unor spaţii de frig insalubre, cu urme de resturi alimentare lipite pe tăvile de inox, suprafeţe cu rugină, urme de insecte.

Sancțiunile aplicate:

– 4 amenzi contravenţionale, în valoare de 53.000 lei
– 1 avertisment
– oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor, pentru măcelăria din magazinul Penny şi pentru vitrinele asistate de la Profi
– oprirea definitivă de la comercializare a peste 150 kg de produse alimentare
– oprirea temporară de la comercializare a peste 400 kg de produse alimentare până la remedierea deficienţelor.

Citește și: