Cele mai bizare și inutile concepte de mașini care n-au fost produse

Cele mai bizare și inutile concepte de mașini care n-au fost produse
20:03 30.10.2018

Secolul trecut, diverși producători auto au experimentat mai multe tipuri de design și au creat cele mai ciudate concepte de mașini, care te uimesc chiar și în prezent.

Începând cu anii ‘30, lumea automobilismului devenise și ea fascinată de un viitor SF, ultra-avansat. Numai așa se explică dorința unor producători de a grăbi timpurile și a proiecta niște automobile atât de bizare, dar totuși inutile.

Dymaxion (1933)

dymaxion

Această mașină bizară pe care nu știi în ce categorie să o încadrezi (autoturism, microbuz, autobuz sau vagon de tramvai), putea transporta pană la 11 persoane. Designul a fost creat de Buckminster Fuller și de remarcat este alura aerodinamică a prototipului.

S-a spus însă că în timpul unui test s-a produs un accident iar șoferul și-a pierdut viața și alte trei persoane au fost rănite. Nu-i de mirare că mașina n-a ajuns niciodată în fază de producție.

Phantom Corsair (1938)

phantom corsair

Deși nu pare, acesta era un sedan în care încăpeau șase persoane. A fost conceput în 1938 de Rust Heinz și a fost supranumită “mașina de mâine” în cadrul unei expoziții din New York. Probabil că ar fi avut șanse să ajungă un automobil de serie, dar Heinz a murit într-un accident de mașină un an mai târziu și, odată cu el, s-a dus și viitorul acestui concept car.

Alfa Romeo BAT (1953)

alpha romeo bat

BAT era abrevierea de la Berlinetta Aerodinamica Tecnica, iar prototipul a fost realizat de către Alfa Romeo în colaborare cu Bertone. Mașina a fost însă creată mai mult pentru studiul aerodinamicii, de aceea caroseria avea acele pliuri ciudate. În perioada 1953 – 1955 au fost produse trei modele, dar niciuna nu a fost omologată pentru drumurile publice. Probabil nici nu s-a dorit asta.

Ford Gyron (1961)

ford gyron

La începutul anilor ‘60, Ford a creat un vehicul cu două roți care nu era motocicletă. Era o mașină în adevăratul sens al cuvântului care ar fi trebuit să transporte măcar două persoane. Din păcate, s-a renunțat la această idee din cauza, evident, a designului.

Cum ai putea să așezi doi oameni unul lângă altul pe o bicicletă și să nu se răstoarne în timpul virajelor cel puțin? Ford Gyron n-a fost niciodată produs în serie, iar prototipul a fost distrus în urma unui incendiu, dar nu cred că i-a păsat nimănui.

Dodge Deora (1967)

dodge deora

Cu siguranță nu-ți vine să crezi că Dodge a creat așa ceva. Ei bine, prin acea epocă, toți producătorii s-au “jucat” măcar o dată cu astfel de concepte. Deora a fost creată de frații Mike și Larry din Detroit (SUA), dar nu a fost produs decât un singur exemplar care mai supraviețuiește și azi.

dodge deora

În cazul în care te întrebi pe unde se intră în mașina asta, portiera se află chiar în față, nu în lateral.

Chevrolet Astro III (1969)

chevrolet astro

Și Chevrolet a venit cu idei bizare despre mașini pe trei roți. Astro III din 1969 a fost un automobil al viitorului doar dintr-un singur punct de vedere: designul. Pare mai degrabă o navă spațială de luptă din Star Wars, decât o mașină. Dacă ar fi avut și tehnologie pe măsura alurii, poate că Chevrolet Astro III ar fi avut ceva șanse să devină mai mult decât un prototip bun de cimitirul de mașini.