02 nov. 2017 | 09:41

Cum vrea Uber să reducă traficul și de ce ar putea avea succes

ACTUALITATE
Cum vrea Uber să reducă traficul și de ce ar putea avea succes

În ultimii ani, Uber s-a extins considerabil, mai ales în țară, unde românii preferă acest serviciu în schimbul taximetriei obișnuite. Astfel, Uber s-a gândit să întoarcă favorul și să ajute oamenii să călătorească în condiții mai ”omenești”.

Uber are două dimensiuni: întâi, e o alternativă la taximetria clasică și o cale pentru diverși șoferi să câștige bani, apoi este o companie tech. Are o platformă și milioane de utilizatori, iar cu acești doi piloni poate influența orașe. Recent, Pierre-Dimitri Gore-Coty, vicepreşedintele Uber pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, a spus la București că vrea să ajute economia României prin reglementarea platformelor tehnologice.

Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut mult în țară, așa că a anunțat că lansează local UberGreen, un serviciu cu mașini electrice 100%. Astfel, compania își asigură o imagine bună și le arată autorităților că e dispusă la colaborăi. Decongestionarea traficului ar fi pe primul loc, dar și reducerea poluării. UberGreen se mai regăsește doar în Lisabona și Paris, acesta din urmă fiind un oraș cu proteste masive ale taximetriștilor. Vine la începutul lui 2018, iar tariful ar putea fi ca la UberX.

Până la acest demers, compania a mai avut o idee prin care să eficientizeze traficul.

Uber colectează extrem de multe date despre trafic din zeci de orașe, așa că va folosi această resursă pentru a face din transport nu doar o necesitate, ci și o plăcere de a călători. Uber a anunțat la începutul anului serviciul Uber Movement, o hartă care analizează traficul din orașe. Harta ajută autoritățile locale să gestioneze mai bine transporturile.

Cu Movement, Uber oferă informaţii despre condiţiile de trafic din diverse zone ale oraşelor monitorizate, iar călătorii şi şoferii pot afla în timp real cât de aglomerate sunt străzile şi care este timpul realizat de alţi şoferi între două puncte din oraş. Serviciul a fost disponibil, mai întâi, în trei orașe mari, ca Manilla, Sydney și Washington.