21 apr. 2016 | 14:29

Această campanie împotriva cancerului la sân „fentează” interzicerea sfârcurilor în social media

ENTERTAINMENT
Această campanie împotriva cancerului la sân

Una din opt femei suferă sau va suferi de cancer la sân la un moment dat. Această statistică ne indică faptul că riscul nu poate fi neglijat.

Știm deja că dacă afișezi sfârcuri în reclame pe Facebook sau Instagram, poți să îți iei adio de la promovarea lor. Și totuși, ce pot face niște oameni bine intenționați, care vor să încurajeze femeile din toată lumea să își facă controale periodice de prevenire a cancerului la sân? Răspunsul e destul de previzibil: folosesc sâni bărbătești. Astfel, a rezultat reclama de mai sus, pe care o să o găsești fie amuzantă, fie deranjantă, în funcție de nivelul tău de sensibilitate.

Joaquin Cubria și Ignacio Ferioli sunt directorii de creație care au coordonat proiectul, și și-au motivat alegerea astfel:”E greu să determini femeile peste 25 de ani să își examineze sânii regulat, pentru a preveni cancerul la sân. Dar nu e greu să le convingi să își verifice telefoanele din cinci în cinci minute. Așa că ne-am hotărât să ajungem la ele astfel”. Așa cum era de așteptat, s-au lovit de politica de moralitate. „Sânii nu sunt bineveniți. Sunt mereu cenzurați. Chiar dacă îi arăți pentru a învăța publicul cum să efectueze o autoexaminare, cu scopul detectării premature a cancerului. Așa că am creat manboobs4boobs, o campanie pentru sănătate care necesită colaborarea bărbaților pentru a reuși”. Dacă vrei să cunoști mai multe informații despre procedura de autoexaminare, găsești aici.

Acum ceva timp, Kevin Systrom, CEO al Instagram, în cadrul unui eveniment Dazed Media din Londra, a explicat cum cei de la Apple App Store, care dețin Instagram, au politici foarte stricte cu privire la conținutul indecent. În cazul în care Instagram se abate în orice fel de la aceste reguli, cum ar fi să permită publicarea fotografiilor cu sfârcuri la vedere, aplicația ar putea risca să nu mai fie disponibilă în magazin.

 App Store permite nuditatea explicită, dar doar dacă aplicațiile sunt dedicate celor cu vârste care depășesc 17 ani, nefiind și cazul Instagram, pentru care vârsta minimă este de 12 ani. Prin urmare, dacă aplicația s-ar adresa în special celor peste 17 ani, atunci cei mici, care-și doresc să vadă doar conținut nonsexual, ar avea de suferit.