06 mai 2025 | 14:31

BYD a dat lovitura în Europa cu o mașină plug-in hibridă. A reușit să fie cea mai vândută, iar asta arată cât de repede s-au adaptat chinezii

AUTO
BYD a dat lovitura în Europa cu o mașină plug-in hibridă. A reușit să fie cea mai vândută, iar asta arată cât de repede s-au adaptat chinezii
Seal U DM-i de la BYD / Foto: Autotrader

Producătorul auto chinez BYD a reușit o performanță remarcabilă pe piața europeană în luna martie 2025, modelul Seal U DM-i devenind cea mai vândută mașină plug-in hybrid (PHEV) din regiune.

În ciuda investițiilor substanțiale ale companiilor europene în tehnologiile PHEV, ascensiunea BYD scoate la iveală o schimbare de paradigmă în preferințele consumatorilor și în capacitatea de adaptare a industriei auto.

Modelul BYD Seal U DM-i a reușit să depășească nume consacrate din segmentul PHEV, precum Ford Kuga, Volkswagen Tiguan sau Volvo XC60, scrie Profit.ro.

BYD atinge performanța de 6.200 de înmatriculări numai în luna martie

În luna martie, acest SUV hibrid a înregistrat peste 6.200 de înmatriculări, o cifră care l-a propulsat direct în fruntea clasamentului lunar și l-a adus pe locul al patrulea în clasamentul vânzărilor din primul trimestru.

Cu 10.700 de unități vândute în perioada ianuarie–martie 2025, Seal U DM-i a devenit un rival redutabil pentru modelele europene.

Segmentul PHEV a cunoscut un reviriment semnificativ în acest început de an, cu o creștere generală de 5,3% față de perioada similară din 2024.

În total, s-au înmatriculat 256.266 de mașini cu acest tip de propulsie, dintre care 107.500 doar în martie, o creștere lunară de peste 20%. Din această creștere, o bună parte este atribuită succesului obținut de BYD pe piața europeană.

Companii precum Volkswagen rămân, totuși, relevante, Tiguan eHybrid fiind modelul cel mai bine vândut în primele trei luni ale anului, cu aproximativ 15.000 de unități.

Noul sistem de propulsie oferă o autonomie pur electrică de până la 128 km. Ford Kuga continuă să atragă cumpărători printr-un raport calitate-preț competitiv, menținându-se aproape de 12.000 de unități vândute.

Pe de altă parte, segmentul premium al pieței PHEV a fost afectat negativ

Modele ca Mercedes GLC și BMW Seria 3 au suferit pierderi importante, de aproape 50% în cazul fiecăruia, în comparație cu anul trecut. Scăderea sugerează o preferință tot mai clară pentru vehiculele PHEV din gama medie, în detrimentul celor de lux.

BYD și-a adaptat strategia de piață în contextul noilor reglementări europene și al introducerii unor taxe vamale mai mari pentru mașinile electrice produse în China.

Compania a decis să acorde prioritate modelelor hibride și PHEV, care nu sunt afectate de aceste tarife. Modelul Seal U DM-i, echipat cu o baterie de 18,3 kWh și o autonomie electrică de aproximativ 70 km, este poziționat într-un segment superior ca dimensiuni, dar păstrează un preț competitiv de 48.000 de euro.

Strategia chinezilor se dovedește eficientă nu doar prin volum, ci și prin capacitatea de a oferi tehnologie de ultimă generație la un preț atractiv, toate pentru aceeași mașină.