06 oct. 2023 | 10:25

Lamborghini a produs modele legendare: Ar putea fi cele mai scumpe mașini din lume

ACTUALITATE
Lamborghini a produs modele legendare: Ar putea fi cele mai scumpe mașini din lume

Lamborghini și-a înființat compania de mașini în 1963, dorința sa neîncetată de a inova a dus la apariția unor modele emblematice.

Lamboghini, un nume uriaș

Astăzi, supercarurile Lamborgini sunt printre cele mai performante, cele mai exotice și uneori cele mai scandaloase automobile de pe șosea.

Prețurile lor reflectă aceste caracteristici, iar numeroasele caracteristici cheie ale legendei Lamborghini contribuie la prețurile inițiale ridicate ale acestor mașini exotice și le ajută să mențină o valoare de revânzare ridicată. Multe Lamborghini emblematice sunt produse în număr limitat, folosesc componente de înaltă calitate, cum ar fi fibra de carbon sau piele, și funcționează ca vehicule de înaltă performanță, toate fiind susținute de insigna Lamborghini.

Pentru mulți cumpărători, chiar și cel mai puțin scump Lamborghini din această listă este prea scump pentru majoritatea, dar este întotdeauna distractiv să vezi cât de uimitor poate fi prețul pentru unele dintre cele mai faimoase vehicule care au purtat vreodată emblema Raging Bull.

Iată 12 dintre cele mai scumpe Lamborghini din toate timpurile.

Veneno Roadster

Lamborghini Veneno Roadster

Lamborghini Veneno Roadster: 8,3 milioane de dolari

În 2014, Lamborghini și-a sărbătorit cea de-a 50-a aniversare prin introducerea lui Veneno Roadster, oferit la un preț de bază de 4,5 milioane de dolari. Au fost fabricate doar nouă mașini, iar un model a atins un preț de 8,3 milioane de dolari în 2019, devenind cel mai scump Lamborghini vândut vreodată la o licitație.

Inginerii Lamborghini au proiectat forma mașinii pentru o aerodinamică optimă pentru a obține o accelerație maximă și pentru a asigura stabilitate atunci când porniți prin curbe ascuțite. Partea frontală înclinată înainte, care trece ușor în parbriz, acționează ca o aripă aerodinamică mare. Veneno Roadster este construit cu o caroserie netedă care curge într-un difuzor substanțial care cuprinde cele patru țevi de evacuare ample, iar răcirea optimă a motorului este realizată prin deschideri mari care direcționează fluxul de aer către aripa din spate.

Aripele spate împărțite își împrumută forma de la mașinile de curse care optimizează fluxul de aer pe partea din spate. Aripa spate reglabilă este rezultatul anilor de experiență în sportul cu motor și a unei simulări aerodinamice extinse, creând o interacțiune cu difuzorul din spate care produce forța de apăsare necesară pentru a ține drumul prin viraje strânse.

Veneno Roadster este fabricat aproape în întregime din fibră de carbon, inclusiv monococă, toate panourile caroseriei și cea mai mare parte a interiorului, rezultând o greutate de doar 1,4 tone și performanțe excepționale. La fel ca omologul său, Veneno Coupé, Roadster este echipat cu un motor V12 aspirat natural de 6,5 litri montat la mijloc care produce 740 CP și accelerează supermașina la 100 km/oră în 2,9 secunde în drum spre o viteză maximă de 355 km/oră.

Citește și Lamborghini a prezentat noul său concept: Lanzador, primul vechiul electric al mărcii de lux

veneno coupe

Lamborghini Veneno Coupe

Lamborghini Veneno Coupé: 4,5 milioane de dolari

Lamborghini a produs doar 13 hypercar-uri Veneno, dintre care nouă roadster-uri, iar restul de patru coupe. Au fost vândute trei coupe-uri, iar un al patrulea locuiește la Muzeul Tehnologiilor Lamborghini din Sant’Agata Bolognese. Lamborghini a oferit Veneno cu un MSRP de 4,5 milioane de dolari, dar cel mai probabil supermașina s-a vândut cu mult mai mult.

Echipat cu același motor ca și roadsterul, un V12 aspirat natural de 6,5 litri care produce 740 CP la 8.400 rpm și 687Nm la 5.500 rpm, performanța este identică. Moara este cuplată la o cutie de viteze manuală cu șapte trepte, cu cinci moduri de conducere diferite, trimițând putere către un sistem de tracțiune integrală permanentă. Aceasta înseamnă că această versiune a lui Veneno accelerează până la 100 km/oră în doar 2,9 secunde până la o viteză maximă de 355 km/oră. Frânele carbon-ceramice cu discuri și etriere fixe din aluminiu cu șase pistoane în față și patru pistoane în spate asigură o distanță scurtă de oprire.

Caroseria, realizată din fibră de carbon de calitate pentru aeronave, și subcadrele din aluminiu din față și din spate contribuie la greutatea sa. Lamborghini a folosit componente concepute pentru pistă, inclusiv o suspensie cu tijă de împingere cu unități orizontale de amortizare cu arc pentru a construi Veneno. Chiar și tema interioară, cu utilizarea semnificativă a fibrei de carbon, este condusă de reducerea greutății. Roțile față de 20 inchi și roțile spate de 22 inch sunt echipate cu anvelope Pirelli P Zero, iar butucii de blocare centrală permit schimbări mai rapide pentru proprietarii care doresc să simuleze o oprire la boxe pe pistă.

Citește și Primul Lamborghini 100% electric a fost anunțat: Când urmează să fie lansat bolidul de ultra lux

lambo sian

Lamborghini Sian

2021 Lamborghini Sián: 3,5 milioane de dolari

Lamborghini Sián reprezintă o descoperire tehnologică pentru compania de supercaruri, fiind prima sa mașină hibridă de producție. Motorul V12 aspirat natural de 6,5 litri care generează 774 CP și 720Nm de cuplu se combină cu un motor electric de 48 volți care produce 34 CP și 35 Nm de cuplu pentru un total de 808 CP, făcându-l cel mai puternic producător de automobile. mașină de drum.

Sián folosește tehnologia supercapacitorului pentru a alimenta motorul electric în loc de bateriile tradiționale litiu-ion. Poate stoca și distribui o cantitate mai mare de energie la un ritm mai rapid decât o baterie litiu-ion de aceeași greutate. Deși supercondensatorul se poate epuiza rapid, se poate reîncărca aproape imediat cu frânarea regenerativă și ajută la netezirea durității dintre schimburi prin completarea golurilor de cuplu.

Sián este echipat cu o transmisie semi-automată ISR cu 7 trepte și transmite putere către toate cele patru roți. Supermașina accelerează de la 0 la 100 km/oră în mai puțin de 2,8 secunde și atinge o viteză maximă de 350 km/oră. Sián gestionează toată această putere prin prinderea drumului cu tracțiune pe toate roțile și direcție pe roțile din spate pentru a îmblânzi cele mai dificile curbe. Producția a început în 2020 și va continua până în 2023 până când va fi atinsă limita de 63 de coupe-uri. Toate au fost vândute cu cel puțin 3,5 milioane de dolari fiecare.

Citește și Lamborghini are un plan bine pus la punct: când apare SUV-ul Urus electric

sesto elemento

Lamborghini Sesto Elemento

Lamborghini Sesto Elemento: 2,7 milioane de dolari

În 2011, Lamborghini și-a numit noua mașină, Sesto Elemento, după al șaselea element al Tabelului Periodic: carbon. Numele aduce un omagiu utilizării extensive a fibrei de carbon în întregul vehicul, rezultând un supercar extrem de ușor, cu accelerație și performanță excepționale. De fapt, Sesto Elemento cântărește doar 999 de kilograme.

Lamborghini a construit mașina folosind tehnica RTM-Lambo din fibră de carbon forjată dezvoltată de Centrul de Cercetare a Compozitelor Avansate. Metoda este folosită și pentru construcția flagship-ului Aventador al producătorului auto. Nu numai că caroseria și alte componente sunt realizate din fibră de carbon, dar interiorului îi lipsește majoritatea confortului tipic al mașinii de șosea pentru a reduce greutatea. Este chiar lipsit de locuri. Șoferul stă pe o amortizare atașată direct de caroserie.

Motorul V10 cuplat la o transmisie semi-automată E Gear cu șase trepte produce 562 CP (570 CV) la 8.000 rpm și 730 Nm de cuplu la 6.500 rpm. Raportul excepțional greutate-putere de numai 1,75 kilograme per CV are ca rezultat o performanță de neegalat, accelerând supermașina de la 0 la 100 km/oră în 2,5 secunde, în drum spre o viteză maximă de peste 320 km/oră. Lamborghini a vândut 20 de Sesto Elemento — fabricate doar pentru pistă — la un preț de 1,8 milioane de euro fiecare, dar în 2022 un model a fost scos la vânzare la 2,7 milioane de dolari.

Citește și Un nou rival pentru Lamborghini și Ferrari: când apare SUV-ul celor de la Aehra

aventador

Lamborghini Aventador

Lamborghini Aventador J: 2,8 milioane de dolari

Uimitorul roadster Aventador J este un supermașină cu capul deschis unic, fabricat în 2012, nu este nici o mașină concept, nici o mașină de curse, ci, în schimb, o mașină de producție legală – dacă termenul poate fi aplicat la o singură unitate. Deși inginerii versiunii J au folosit caracteristicile de design ale Aventador standard lansat în același an, îndepărtarea acoperișului a creat o provocare semnificativă. Au reproiectat monococa din fibră de carbon și au adăugat două bare de siguranță în spatele șoferului și pasagerului pentru a menține integritatea structurală pierdută odată cu îndepărtarea acoperișului.

Aventador J era legal pentru stradă, dar multe dintre caracteristicile sale sugerau o mașină de pistă. Nu avea parbriz, ferestre sau uși, iar aerul condiționat și navigația erau absente pentru a reduce greutatea. La fel ca majoritatea supercar-urilor, J are nenumărate componente din fibră de carbon, inclusiv aripa spate și spoilerul frontal cu aspect agresiv finisat în fibră de carbon transparentă. Interiorul are scaune, bord și panouri ale ușilor din Carbonskin, un material moale și ușor patentat Lamborghini, realizat din fibre de carbon țesute.

Aventador J este echipat cu un V12 aspirat natural de 6,5 litri care generează 691 CP la 8.250 rpm și 690 Nm de cuplu la 5.500 rpm. Supercarul unic accelerează de la 0 la 100 km/oră în 2,8 secunde și atinge o viteză maximă de 300 km/oră. Ediția ultra-limitată Aventador J s-a vândut cu 2.800.000 de dolari, făcându-l unul dintre cele mai scumpe automobile Lamborghini produse vreodată.

Citește și Lamborghini, un brand de lux: care sunt cele mai rapide mașini produse de italieni

countach

Lamborghini Countach

Countach 2022: 2,6 milioane de dolari

În 2022, directorii Lamborghini au decis să revigoreze Countach-ul după 32 de ani. În timp ce aspectul distinctiv al noului Countach aduce un omagiu originalului, performanța și confortul reprezintă progrese semnificative în tehnologia supercar.

Marginile ascuțite și unghiurile extreme care caracterizează supercarurile moderne Lamborghini au fost înlocuite cu o formă generală de pană cu curgere lină. Configurarea farurilor spate triple hexagonale și evacuarea cvadruplă a noului Countach sunt aproape identice cu cea originală, iar mașina se mândrește, de asemenea, cu arcuri de roți hexagonale și uși foarfece. Cu toate acestea, Lamborghini a ales să oprească acele faruri de tip pop-up adesea deranjante și aripa fixă a modelelor timpurii. Versiunea modernă are un șasiu monococ din fibră de carbon și panouri de caroserie care ajută la reducerea greutății la 3.516 de lire sterline.

Mașina modernă, al cărei MSRP începe de la 2,6 milioane de dolari, este configurată într-o configurație hibridă. Motorul V12 pe gaz de 6,5 litri care produce 769 CP la 8.500 rpm și un cuplu de 719 Nm este asistat electric de un motor electric de 48 volți care adaugă 33 CP (25 kW) și 35 Nm de cuplu pentru un total de 802 cai putere. Puterea este trimisă către toate cele patru roți printr-o transmisie manuală automată cu șapte trepte, care permite acestui supermașină să accelereze de la 0 la 100 km/oră în doar 2,8 secunde și să atingă o viteză maximă de 355 km/oră.

Citește și Lamborghini, un pionier al mașinilor de lux: conceptele futuriste prezentate de producătorul italian

reventon roadster

Lamborghini Reventon Roadster

Lamborghini Reventón Roadster: 2,2 milioane de dolari

Echipa de proiectare Lamborghini a vizitat o bază europeană a NATO pentru a studia avionul de luptă F-22 Raptor când a căutat inspirație pentru forma lui Reventón. Supercar-ul în ediție limitată, introdus pentru prima dată în 2008, a devenit de atunci unul dintre cele mai căutate vehicule de către pasionații de mașini sport de înaltă performanță, deoarece Lamborghini a produs doar 15 Roadster-uri Reventón în urma producției limitate de 21 de coupe-uri. Cele două modele sunt aproape identice, cu excepția acoperișului și a puterii de ieșire.

Deși designul Reventón se bazează pe Murciélago, acesta are mult mai multă fibră de carbon, inclusiv cea mai mare parte a caroseriei și monococă. Pentru versiunea fără acoperiș, inginerii Lamborghini au adăugat doar o întărire minimă unui Reventón deja robust, lăsând Roadster-ul să cântărească 3.725 lbs.

Echipat cu un V12 din aluminiu de 6,5 litri, cu patru supape pe cilindru, cu sincronizare variabilă a supapelor, Roadster produce 670 CP la 8.000 rpm și 660Nm de cuplu transmis tuturor celor patru roți. Versiunea open-top accelerează de la 0 la 100 km/oră în doar 3,4 secunde și are o viteză maximă de 320 km/oră, puțin mai lentă decât coupé-ul cel mai probabil din cauza greutății mai mari și a ușoarelor diferențe de aerodinamică. Valoarea estimată a unui Lamborghini Reventón coupé din 2008 variază de la 1,8 la 2,1 milioane de dolari, ceea ce face ca valoarea Roadsterului mai rar să se apropie de 2,2 milioane de dolari.

Citește și BYD vrea să lupte cu Ferrari și Lamborghini: ce model a prezentat, cât costă

Mansory Carbonado GT

Lamborghini Mansory Carbonado GT

Mansory Carbonado GT: 2 milioane de dolari

Carbonado GT a fost dezvoltat de la Aventador LP700-4, un Lamborghini ușor de înaltă performanță, deja construit cu fibre de carbon ample. Cu toate acestea, Mansory adaugă și mai multe.

Un capăt frontal reproiectat are un splitter din fibră de carbon, o capotă nouă și praguri laterale din fibră de carbon, în timp ce partea din spate primește un difuzor enorm din fibră de carbon și aripa spate. Carbonado GT se mândrește, de asemenea, cu oglinzi exterioare din fibră de carbon expuse, flancuri mai largi pentru aripi și noi orificii de ventilație laterale care măresc răcirea prin creșterea fluxului de aer către motorul montat în mijloc și frânele din spate. Supercarul Mansory este finisat în nuanțe de cupru care se îmbină cu negru adânc. Au fost aduse modificări semnificative și la interior. Scaunele de curse din fibră de carbon ajută la menținerea greutății în jos, iar consola centrală revizuită a planșei de bord și volanul sport reproiectat îi conferă GT-ului un aspect diferit.

Mansory a instalat un nou ECU și un sistem de evacuare în GT pentru a îmbunătăți performanța. În timp ce puterea lui Lamborghini Aventador LP700-4 de 6,5 litri V12 este impresionantă, generând 690 CP la 8.250 rpm și 690 Nm de cuplu la 5.500 rpm, motorul îmbunătățit al lui Carbonado GT produce 730 CP și 500 rpm cuplu. Creșterea puterii pentru această mașină de 2 milioane de dolari produce o accelerație de la 0 la 100 km/oră în doar 2,8 secunde și o viteză maximă de 355 km/oră.

Citește și Lamborghini intră într-o nouă eră: ce este și când apare modelul Revuelto

Mansory Carbonado Apertos

Lamborghini Mansory Carbonado Apertos

Lamborghini Mansory Carbonado Apertos: 1,2 milioane de dolari

Lamborghini și-a prezentat pentru prima dată Aventador J, o ediție limitată, o supermașină unică, cu capul deschis, la Salonul Auto de la Geneva în 2012. La același spectacol, Mansory și-a dezvăluit Aventador LP700-4 complet reglat și modificat, Carbonado Apertos. Mansory a înlocuit toate panourile și piesele caroseriei Aventador cu componente personalizate din fibră de carbon, oferind roadster-ului un aspect ascuns de textură de carbon. Roadsterul reproiectat includea o nouă bară de protecție frontală inferioară și mai adâncă, prize mari de aer în față, praguri laterale masive și aripi mai largi. Secțiunea din spate dispune de un difuzor elegant cu aripioare care acționează ca niște lupte pentru a susține aripa spate.

În timp ce Aventador vine din fabrică cu un interior pe care majoritatea cumpărătorilor de supercaruri de lux tânjesc, Apertos a fost modernizat pentru a include piele neagră și galbenă, tapițerie Alcantara și un finisaj mat din fibră de carbon peste tot. Cu toate acestea, modelul de cusături în stil bombardier B2 de pe scaune, consola centrală și panourile de acoperiș este cel care distinge mașina de concurență.

Mansory a modificat deja impresionantul V12 de 6,5 litri al lui Aventador pentru a oferi lui Carbonado Apertos performanțe excepționale. Tunerul a modernizat motorul cu pistoane de motorsport, tije de legătură, arbore cotit, rulmenți și chiulase. Aceste modificări, împreună cu adăugarea de turbocompresoare duble și a unui sistem de evacuare personalizat, au dus la o putere de 1250 CP și un cuplu de 900 Nm. Roadsterul reglat accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,6 secunde și atinge o viteză maximă de 380 km/h. Mansory Carbonado Apertos este limitat la doar trei unități, fiecare costând 1,2 milioane de dolari.

Citește și Lamborghini pregătește prima mașină hibridă: când o lansează, ce putere are

Aventador Ultimae

Lamborghini Aventador Ultimae

2022 Aventador Ultimae: 547.000 USD

După mai bine de un deceniu ca navă amiral model al liniei de mașini sport exotice a lui Lamborghini, Aventador 2022 a reprezentat ultimul ura. De la introducerea sa, supercarul a fost un banc de testare pentru noile tehnologii, inclusiv utilizarea unui cadru monococ din fibră de carbon în locul unuia din aluminiu sau oțel.

În ultimul an, Lamborghini a oferit Aventador în două modele, un coupé sau un roadster. Cu toate acestea, pentru a sărbători sfârșitul liniei, producătorul de automobile a construit o ediție limitată de 600 (350 de coupe-uri și 250 de roadster-uri) Aventador echipate la comandă, desemnate Ultimae. Motorul central, tracțiune integrală, coupé sau roadster cu 2 uși este vizual aproape identic cu Aventador standard, fără câteva detalii subtile și câteva modificări la interior. Deși oferă încă un sistem de infotainment inferior și un consum de combustibil care consumă gaz, mașina personalizată adaugă mai mulți cai putere.

V12 de 6,5 litri cu aspirație naturală DOHC, cu 48 de supape, cu bloc și capete de aluminiu și injecție de combustibil în port, produce 769 CP la 8.500 rpm și 719 Nm de cuplu la 6.750 rpm. Este cuplat cu o manuală automată cu un singur ambreiaj cu 7 trepte, care schimbă treptele fără tranziția lină așteptată de la o mașină de performanță cu preț ridicat. Lamborghini a oferit Ultimae Coupe și Roadster pentru un MSRP de bază de 498.258 USD, respectiv 546.847 USD.

Citește și Lamborghini are motive de bucurie: 2022 a fost un an record pentru marca de ultralux

Murcielago

Lamboghini Murcielago

2009 Murciélago: 382.000 USD

În 2001, Lamborghini a introdus Murciélago, numit după un legendar taur spaniol din secolul al XIX-lea, ca succesor al faimosului Diablo. Stilul muscular și agresiv al primelor modele i-a determinat pe unii să eticheteze supermașina ca fiind scandaloasă, dar caroseria elegantă și aerodinamică care găzduiește uși foarfece este garantat să atrage atenția privitorilor chiar dacă călătoresc cu viteză mică.

Disponibil ca coupé sau cabriolet, interiorul spațios are scaune confortabile din piele și un sistem de infotainment cu navigație și sunet premium. Blatul Targa din pânză moale al roadsterului este o provocare de utilizat, iar mecanismul său de atașare nesigur îl face mai sigur de îndepărtat atunci când conduceți mașina cu peste 160 km/h. Tracțiunea integrală standard îi conferă supermașinii o manevrabilitate sportivă și îl ajută să obțină o accelerație remarcabilă, în timp ce o suspensie reglabilă permite șoferului să ridice partea din față pentru a evita zgârierea drumului și a parcării.

Murciélago este echipat cu un V12 de 6,5 litri care produce 632 CP la 8.000 rpm și 890 Nm de cuplu. Motorul cu aspirație naturală este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte, echipată standard, cu un schimbător de viteze metalic, dar este oferit și cu o manuală opțională cu schimbare a vitezei electronice cu palete. Mașina este echipată cu diferențiale cu alunecare limitată față, centrală și spate. Murciélago accelerează de la 0 la 100 km/oră în 3,4 secunde și atinge o viteză maximă de 355 km/oră. La introducere, Lamborghini Murciélago era printre cele mai scumpe mașini de pe piață, cu un MSRP de bază de 382.000 USD.

Citește și Lamborghini și poliția salvează vieți: cum a fost livrat cel mai frumos cadou de Crăciun

Urus

Lamborghini Urus

Urus 2022: 221.000 USD

Lamborghini Urus 2022 poate fi vehiculul ideal pentru pasionatul de super-mașini care caută caracteristici de performanță, cum ar fi tracțiunea integrală, suspensie reglată sport și confortul unui SUV. Hatchback-ul (SUV) cu motorul din față, cu 5 pasageri și 4 uși, este echipat cu un V-8 twin-turbo de 4,0 litri care generează 641 CP la 6000 rpm și 850 Nm la 2250 rpm. Puterea este transmisă la toate cele patru roți printr-o transmisie automată cu opt trepte. Urus este unul dintre cele mai rapide SUV-uri din clasa sa, accelerând până la 100 km/oră în 3,6 secunde cu o viteză maximă de 300 km/oră.

Frânele carbon-ceramice țin sub control acest SUV rapid, în timp ce o suspensie sport multilink față și spate, împreună cu tracțiunea integrală permanentă și direcția rapidă, oferă mașinii viraj stabile de mare viteză. SUV-ul este echipat cu arcuri pneumatice la toate cele patru roți, permițând reglarea înălțimii de rulare în diferite moduri de conducere.

Lamborghini oferă Uru cu dotări standard care includ tapițerie din piele, scaune față încălzite, roți de 21 de inchi, faruri cu LED adaptive și un sistem de infotainment cu ecran tactil dublu de 12,3 inchi, provenit de la Audi. Prețul începe de la 221.506 USD.

Citește și Lamborghini se ghidează după Porsche: ce este Huracan Sterrato, cât costă