26 iun. 2023 | 14:25

Lamborghini are un plan bine pus la punct: când apare SUV-ul Urus electric

ACTUALITATE
Lamborghini are un plan bine pus la punct: când apare SUV-ul Urus electric

SUV-ul de performanță record va fi în cele din urmă un vehicul pur electric.

Lamborghini Urus se va alătura navei emblematice succesoare de Aventador, Revuelto, ca al doilea hibrid bazat pe V8 din gama Raging Bull, înainte ca super-SUV-ul să devină complet electric până la sfârșitul deceniului.

Vestea vine de la Autocar care raportează că un motor hibrid va înlocui actualele V8-uri care propulsează Urus S și Urus Performante, care stabilește recorduri până la sfârșitul anului 2024.

Dar Lamborghini a tachinat de mult și un supermașină pur electrică. În 2021, marca din Maranello și-a conturat planul Cor Tauri – numit după cea mai strălucitoare stea din constelația Taur în formă de taur – care a inclus lansarea unui hibrid în 2023 și a unui model fără ardere până în 2025.

Lamborghini și-a atins obiectivul hibrid cu sosirea în acest an a lui Revuelto, dar potrivit Autocar, primul Lambo complet electric a fost împins înapoi în 2028. Urus, complet electric, va urma, probabil în 2029.

Au fost făcute publice puține detalii cu privire la aceste vehicule electrice. După cum notează Motor Authority, un prototip al hibridului plug-in Urus a fost deja spionat în timpul testării, care se așteaptă să devină cel mai puternic Urus de până acum.

Un nou Lamborghini

Cel mai misterios Lambo EV pur, care va fi lansat în 2028, va fi nou-nouț fără niciun predecesor. Previziunile timpurii indică un Grand Tourer cu o gardă la sol mai mare decât supercarurile Lambo actuale și trecute.

„Va fi vorba de durabilitate, va avea o vizibilitate mai bună și va avea designul unei mașini foarte sexy, dar totuși imediat recunoscută ca Lamborghini”, a declarat directorul general al mărcii, Stephan Winkelmann, pentru Autocar, tachinând „bateriile de înaltă performanță pe care nimeni altcineva nu le are și va fi unic pe piață.”

Deocamdată, sunt doar două Lamborghini-uri electrice în curs de dezvoltare. Dar Winkelmann a discutat și despre anii 2030, și anume despre modul în care deceniul va marca moartea Lamborghini-urilor pe benzină.

Producătorul auto își dezvoltă modelele pentru a respecta cea mai strictă legislație privind emisiile, care provine de obicei din California. Și în 2022, California Air Resources Board a aprobat regula Advanced Clean Cars II, care dictează că până în 2035, 100% din mașinile noi și camioanele ușoare vândute în stat vor fi vehicule cu emisii zero.

„Sunteți cu cea mai dificilă legislație, care este SUA și este într-adevăr California”, a spus Wikelmann. „Alte state adoptă regulile Californiei – de obicei orașe mari și acolo vindem mașini. Chiar dacă [legislația] nu interzice vehiculele electrice, impozitarea va fi un factor mortal. Atunci mega-orașele vorbesc despre desființarea vehiculelor non-EV înainte de 2035, indiferent.”