Toyota nu se descurcă cu tranziția către electrice: avertismentul Greenpeace despre gigantul japonez

Toyota nu se descurcă cu tranziția către electrice: avertismentul Greenpeace despre gigantul japonez

Gigantul auto japonez s-a clasat pe ultimul loc pentru al doilea an consecutiv în clasamentul grupului de susținere a mediului.

Toyota se află pe ultimul loc în topul producătorilor de automobile din lume în cursa pentru tranziția la vehicule cu emisii zero, potrivit unui raport Greenpeace.

Cel mai mare producător de automobile din lume s-a clasat pe ultimul loc pentru al doilea an consecutiv în clasamentul publicat joi, urmat de alte mărci japoneze Honda și Nissan, ambele au coborât cu trei locuri față de anul precedent.

General Motors s-a clasat pe primul loc în Ghidul de mediu auto 2022 pentru eforturile sale de decarbonizare, vehiculele electrice (EV) reprezentând puțin sub 8,2% din vânzările totale.

Mercedes-Benz și Volkswagen s-au clasat pe locul al doilea, respectiv al treilea, pentru trecerea la vehiculele electrice, urmate de Ford, Hyundai-Kia, Renault și Stellantis.

Greenpeace a evaluat cei mai mari 10 producători de automobile din lume pe trei criterii: eliminarea treptată a vehiculelor cu motor cu ardere, decarbonizarea lanțului de aprovizionare și reducerea resurselor și eficiența.

Grupul de susținere a mediului a spus că progresul în industria auto a fost inegal, în ciuda vânzărilor de vehicule electrice care s-au dublat anul trecut.

În timp ce anul trecut vehiculele electrice au reprezentat 8,18% și, respectiv, 6,69% ​​din vânzările totale pentru General Motors și Renault, această cifră a scăzut la doar 0,18% pentru Toyota, în timp ce vânzările generale au rămas în urmă în Statele Unite în comparație cu piețe precum China.

„În 2021, 499 din 500 de vehicule pe care Toyota le-a vândut erau alimentate cu combustibili fosili – o rată șocant de mare”, a declarat Ada Kong, liderul proiectului Greenpeace Asia de Est.

„Există destul hype în jurul vehiculelor electrice în acest moment, dar realitatea de pe teren este că producătorii auto tradiționali nu fac destul pentru a trece la vehicule cu emisii zero.”

Cum se apără Toyota

Un purtător de cuvânt Toyota a declarat că producătorul auto s-a angajat în obiectivul neutralității carbonului, menționând că firma investește 55,6 miliarde de dolari ca parte a eforturilor sale de a atinge vânzări anuale de 3,5 milioane de vehicule electrice până în 2030.

„În domeniul producției, am anunțat în 2021 că vom atinge neutralitatea carbonului la toate fabricile noastre globale până în 2035”, a declarat un purtător de cuvânt.

„Continuăm să promovăm introducerea și îmbunătățirea zilnică a tehnologiilor inovatoare și introducerea energiei regenerabile și utilizarea hidrogenului. În special, în ceea ce privește energia regenerabilă, introducem energie electrică 100% regenerabilă la toate fabricile din Europa și America de Sud. Eforturile sunt în curs de desfășurare în diferite regiuni.”

Greenpeace a spus că producătorii de automobile ar trebui să adopte strategii ambițioase de zero emisii pentru toate piețele, cu scopul de a pune capăt vânzărilor de vehicule cu motor cu combustie în Europa până în 2028 și în SUA, China, Coreea și Japonia înainte de 2030.

„Criza climatică este deja aici și simțim din ce în ce mai mult impactul”, a spus Kong.

„Chiar luna trecută, Toyota a suspendat operațiunile de producție în vestul Chinei din cauza valurilor de căldură record. Cele mai mari mărci de automobile din lume trebuie să-și recunoască propria contribuție la criza climatică și să se angajeze la o tranziție completă la vehicule cu emisii zero în deceniu.”

Etichete: