Toyota investește în electric: ce se întâmplă cu fabricile sale

Toyota investește în electric: ce se întâmplă cu fabricile sale

Mișcarea Toyota de a converti fabricile de motoare japoneze pentru a construi baterii face parte dintr-o investiție mai largă de 5,6 miliarde de dolari care vizează creșterea capacității bateriilor la nivel mondial.

Toyota își intensifică tranziția de la motoarele cu ardere internă la mașinile alimentate cu baterii, transformând fabricile de motoare din Japonia în locuri de producție de baterii.

Revizuirile fac parte din planul de investiții de 5,6 miliarde de dolari anunțat de producătorul auto.

Uzina de motoare Shimoyama și fabrica de trenuri motopropulsoare Myochi, ambele lângă sediul global al Toyota, vor fi modernizate pentru a produce baterii pentru vehicule electrice.

Producția de baterii la acele locații va fi gestionată prin Prime Planet Energy & Solutions, un joint venture pentru baterii între Toyota și Panasonic.

„Am dori să utilizăm tehnologiile și abilitățile de producție pe care le-am dezvoltat în producerea de motoare și alte unități și piese pentru producția de baterii și să stabilim un sistem de producție cu mai multe grupuri de propulsie pentru a ajuta la furnizarea unei game largi de opțiuni”, a spus un purtător de cuvânt al Toyota.

Schimbarea oferă o perspectivă asupra strategiei Toyota de a face față revoltelor din industrie pe măsură ce producătorii auto consacrați se întrec pentru a se moderniza în noua eră a electrificării.

Conversiile fabricii sugerează că Toyota va folosi fabricile și muncitorii existente și va încerca să gestioneze o evoluție controlată.

Detaliile planului apar pe măsură ce liderii auto din întreaga lume avertizează asupra pierderilor de locuri de muncă în curs de tranziție la vehiculele electrice. Mașinile electrice au mult mai puține piese decât vehiculele tradiționale cu ardere internă și necesită mai puține ore pentru asamblare și mai puțini lucrători pentru a construi.

De asemenea, se bazează mai mult pe industriile tehnologice din afara lumii auto tradiționale.

Salvarea locurilor de muncă

Președintele Toyota, Akio Toyoda, a fost o voce proeminentă în susținerea protecției locurilor de muncă în timp ce navighează în schimbare. În calitate de președinte al Asociației Producătorilor de Automobile din Japonia, Toyoda îi citează adesea pe cei 5,5 milioane de muncitori care formează coloana vertebrală a sectorului auto local, care sprijină șapte mari producători de automobile: Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Subaru, Mitsubishi și Suzuki.

„Avem nevoie de locuri de muncă stabile pe termen mediu și lung și de crearea unei societăți în care toată lumea să poată avea speranță și încredere în viitor”, a spus Toyoda.

Fabrica Toyota din Shimoyama a angajat 1.700 de oameni chiar în 2011, cele mai recente cifre disponibile, și produce motoare și rezervoare pentru vehicule cu celule de combustibil.

La Myochi lucrau aproximativ 1.500 de oameni. Fabrica produce piese turnate și prelucrate pentru trenul de propulsie și componente din rășină.

Cea mai recentă investiție include cheltuieli pentru creșterea capacității la o nouă fabrică de baterii din Carolina de Nord și la alte două fabrici de baterii din Japonia, una în Himeji, cealaltă Kosai.

Investiția de mai multe miliarde de dolari a Toyota îi întărește strategia de a vinde 3,5 milioane de vehicule electrice pe an până în 2030 pentru mărcile Toyota și Lexus.

Lexus se va transforma într-un brand exclusiv electric în Europa, SUA și China în 2030, când intenționează să fie pregătit să vândă 1 milion de vehicule electrice anual.

După aceea, Lexus nu va oferi nimic altceva decât vehicule complet electrice în întreaga lume până în 2035.

Etichete: