Se întoarce roata. TikTok, copiat inclusiv de gigantul YouTube: cum a fost posibil

Se întoarce roata. TikTok, copiat inclusiv de gigantul YouTube: cum a fost posibil

În ciuda reputației chinezilor de a copia orice există pe piață, iată că uneori li se și întoarce. TikTok este, oficial, cel mai bun exemplu în acest sens.

Se pare că, după Meta, YouTube alege, la rândul lui, să se „inspire” din ceea ce știe să facă TikTok. În mod evident, nu e puțin lucru ca cele mai mari și mai vechi rețele din lume să te copieze. Se poate spune, de asemenea, că nu există o cale mai bună decât asta de recunoaștere a „suveranității” pe piață, iar chinezii ar trebui să se simtă mândri, în loc să se necăjească.

Ce a făcut YouTube

Ieri, YouTube a anunțat că va adăuga narațiuni vocale la Shorts, pe iOS. Noua opțiune îți va permite să adaugi propriul comentariu clipurilor deja existente, iar asta va fi la câteva click-uri distanță.

Practic, totul este destul de simplu, nimic complicat. Asta doar alegi să „uiți” că  TikTok le oferă deja utilizatorilor această opțiune de ceva timp. Practic, o altă încercare de copiere cu care YouTube speră să scape fără prea mult tam-tam. Cât de eficient va funcționa această „copiuță”, rămâne de văzut, desigur.

Anterior, YouTube inserat inclusiv funcția TikTok care îți permite să răspunzi la comentarii cu propriul videoclip.

De altfel, nu este neaparat neobișnuit ca marile companii de tehnologie să se copieze reciproc. Așa cum menționam anterior, Facebook și Instagram practic și-au făcut un obicei din asta, în încercarea de a ține pasul cu noua generație și cu așteptările acesteia.

Dar, de asemenea, această tendință subliniază clar faptul că unii giganți consacrați încep să se simtă amenințați în față TikTok, o rețea care s-a adaptat mult mai ușor nevoilor celor tineri.

Totuși, YouTube încearcă să se separe oarecum de „bază”, alegând să împartă veniturile obținute din reclame cu creatorii de Shorts. TikTok poate fi extrem de popular, dar din punct de vedere al banilor, a cam lăsat de dorit în ultima perioadă.