Cum poți să faci bani pe YouTube, chiar dacă nu ești vedetă: ce condiții trebuie să îndeplinești

Cum poți să faci bani pe YouTube, chiar dacă nu ești vedetă: ce condiții trebuie să îndeplinești

Poți să faci bani pe YouTube foarte simplu. Și nu trebuie să ai zeci de mii de followeri pentru asta.

Astfel, creatorii care folosesc formatul Shorts (clipuri scurte) vor primi un procent din banii generați de reclamele afișate, după ce vor fi acceptați în programul prin care YouTube recompensează toți creatorii eligibili.

Cum faci bani din YouTube Shorts

Platforma video YouTube a anunțat că, de din 2023, vor face parte din Partner Program și creatorii de Shorts. Ca referință, Partner Program este sistemul prin care creatorii eligibili primesc un procent din veniturile generate de reclame. Reprezentanții YouTube spun că este pentru prima oară când acest format video va aduce bani creatorilor într-un mod organizat la nivel de platformă.

YouTube va opri 55% din reclame și le va lăsa creatorilor de conținut 45%. Iată ce trebuie să faci ca să intri în Partner Program și a face bani din clipurile scurte.

Așadar, trebuie să ai peste o mie de abonați, patru mii de ore de vizionări în ultimul an și zece milioane de afișări în 90 de zile pentru conținutul în format Shorts. Cu aceste modificări aduse la Partner Program, care vor intra în vigoare cândva la începutul anului viitor, YouTube speră să atragă mai mulți creatori decât TikTok, Instagram și ceilalți rivali din social media.

Dacă nu știai asta până acum, Shorts e o funcție inspirată puternic de la TikTok, rețeaua care a popularizat clipurile video de scurtă durată. Prin intermediul ei, poți edita mai multe bucăți de video, poți adăuga muzică și poți alege setările de viteză.

Chinezii au popularizat moda clipurilor video în format scurt, iar ideea a fost copiată apoi de mai toată lumea: Reels, de la Instagram, platformă deţinută de Facebook, Spotlight Snapchat şi, acum, Shorts de la YouTube. YouTube susține că e vorba de o nouă modalitate pentru creatori de a se conecta cu audiența lor și, ce-i cel mai important, au nevoie doar de un telefon și fac totul cu funcția dedicată camerei, direct din aplicație. Videourile au cel mult 60 de secunde, în care se pot regăsi mai multe cadre.