Românii se plâng de bani, dar cumpără mașini noi: nu orice mașini, pe benzină și motorină „nu se mai poartă”

Românii se plâng de bani, dar cumpără mașini noi: nu orice mașini, pe benzină și motorină

În pofida dificultăților financiare reale care ne macină puterea de cumpărare și ne determină să ne plângem constant de neajunsuri, mulți dintre noi încă mai găsesc resursele financiare pentru a face achiziții mari, cum ar fi o mașină.

Mai de atât interesant este că românilor nu le prea mai plac mașinile cu motoare tradiționale, pe benzină și motorină, ci se orientează, mai nou, către vârful de tehnologie – mașini electrice, plug-in hybrid sau full hybrid.

Românii nu se uită la bani când vine vorba despre mașina din fața porții

Cele mai rencete rapoarte de pe piața auto din țara noastră indică faptul că românii au prins gustul mașinilor electrice. Vânzările acestor tipuri de vehicule înregistrează evoluții notabile în România.

Ca referință, cota de piață a mașinilor electrificate a ajuns la 20,7% din totalul pieței auto, după primele șapte luni din 2022. Practic, în perioada de referință au fost înmatriculate în România 14.485 de mașini electrice și hibride, ne arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA). Statistic vorbind, piața mașinilor electrice a evoluat atât de bine anul acesta, încât una din cinci mașini noi înmatriculate în România a fost electrificată.

Dacia Spring, prima mașină românească 100% electrică se află în topul preferințelor cumpărătorilor. Practic, Dacia Spring se poate mândri cu 2.982 unități înmatriculate în perioada de referință, respectiv primele șapte luni ale anului curent.

Problema românilor care achiziționează această mașină e legată, totuși, de preț. Dacia Spring a suferit mai multe scumpiri în ultima perioadă. De exemplu, săptămâna trecută, prețul a mai fost majorat cu 400 de euro, până la valoarea de 21.800 de euro. De vină pentru scumpiri ar fi pe de-o parte criza de semiconductori care pune probleme întregii industrii auto globale, iar pe de alta cererea mare din partea clienților!

Revenind la statistica noastră privind piața auto din România, clasamentul mărcilor preferate, după Dacia Spring, e completat de Tesla Model 3, 335 unități, Hyundai Kona cu 276 unități, Renault Zoe cu 159 unități și Volkswagen e-UP! cu 268 unități.