Rolls Royce stabilește recorduri: ce a reușit constructorul de lux

Rolls Royce stabilește recorduri: ce a reușit constructorul de lux

Producția rulează aproape de capacitatea maximă.

Vânzările Rolls-Royce au crescut cu 49% până la un nivel record în 2021, în ciuda pandemiei globale de coronavirus, pe măsură ce cererea la nivel mondial pentru vehicule de lux a crescut, a declarat producătorul auto într-un comunicat.

Într-o prezentare online, CEO-ul Rolls-Royce, Torsten Müller-Ötvös, a declarat că producătorul de automobile a vândut clienților 5.586 de vehicule, cel mai mare număr din istoria sa de 117 ani, în ciuda volatilității cauzate de pandemie.

„În sectorul de lux în ansamblu, lupta nu s-a concentrat atât pe încercarea de a găsi clienți, ci mai degrabă pe producerea de produse suficiente pentru a satisface cererea uriașă a clienților”, a spus Müller-Ötvös.

El a spus că vânzările au atins recorduri din toate timpurile în majoritatea regiunilor, inclusiv în China și Americi.

Vânzările de mașini premium și de lux au crescut mai pe scară largă pe piețele globale cheie, cum ar fi China și Statele Unite, deoarece restricțiile de călătorie cauzate de pandemie au lăsat consumatorii bogați cu un venit mai mare.

O perioada interesantă

„COVID a forțat mulți oameni să nu mai călătorească și din acest motiv există destul de multă bogăție acumulată și aceasta este cheltuită pe bunuri de lux”, a declarat Müller-Ötvös pentru Reuters. „Am profitat de pe urma acestei dezvoltări”.

Müller-Ötvös a declarat că fabrica producătorului auto din Goodwood, Anglia, rula la capacitatea maximă, iar carnetele de comenzi erau pline până în al treilea trimestru al anului 2022.

„Dacă comanzi un Rolls-Royce astăzi, va trebui să te aștepți  să fie livrat peste un an”, a spus el.

Rivalul ultralux Bentley, o unitate a Grupului Volkswagen, a declarat săptămâna trecută că și acesta a avut un an record în 2021, deoarece vânzările globale au crescut cu 31% pe fondul cererii puternice pentru vehicule de ultimă generație.

Săptămâna trecută, BMW Group, a declarat că a atins vânzări record de peste 2,2 milioane de vehicule de la marca sa BMW în 2021, depășind vânzările din 2019, în ciuda deficitului global de cipuri semiconductoare.

Müller-Ötvös a spus că, deși lipsa de cipuri a fost un motiv de îngrijorare, BMW „s-a asigurat că putem prelua toate cipurile de care avem nevoie pentru a ne construi mașinile, așa că nu am văzut lipsuri”.

Citește și: