BMW domină industria auto: ce record de vânzări a stabilit

BMW domină industria auto: ce record de vânzări a stabilit

Producătorul german de automobile BMW a atins un nou record de vânzări.

BMW a atins un record de peste 2,2 milioane de vehicule vândute în 2021, a declarat compania, depășind vânzările din 2019, chiar și în contextul deficitului global de cipuri.

„Pentru prima dată, au fost vândute peste 2,2 milioane de vehicule ale mărcii BMW”, a spus un purtător de cuvânt. „BMW este pe primul loc în segmentul global de mașini premium în 2021.”

Vânzările record au fost atinse în ciuda penuriei de semiconductori care au lovit sectorul auto din întreaga lume. Compania vinde și mașini sub mărcile Rolls-Royce și Mini. Detaliile complete urmează să fie lansate la o dată ulterioară.

Nota și-a exprimat optimismul pentru anul următor. „Ne așteptăm la o creștere profitabilă în continuare în 2022”, a spus el.

Un factor important a fost creșterea vânzărilor de mașini complet electrice. Au fost vândute peste 100.000, deoarece compania și-a atins ținta pentru acest segment aflat în creștere.

Cifrele pe nouă luni ale BMW au arătat, de asemenea, un record, cu 1,932 milioane de mașini vândute, cifră de afaceri de 82,8 miliarde de euro  și profituri înainte de impozitare de 13,2 miliarde de euro.

Investițiile continuă

Având în vedere investițiile în curs ale producătorilor de semiconductori, deficitul de semiconductori ar trebui să se termine într-un an, a spus CEO-ul, Oliver Zipse. „Ma aștept ca până la sfârșitul anului viitor să vedem o situație în mare măsură normală”.

Zipse a spus că cererea de vehicule electrice este foarte mare. „I4-ul nostru este epuizat de luni de zile, la fel ca și iX”.

Sedanul i4 concurează cu Tesla Model 3, în timp ce iX este flagship-ul SUV-ului complet electric al BMW.

Anul viitor, BMW plănuiește să introducă o versiune electrică a sedanului său de lux Seria 7. „Nu va fi altfel acolo”, a spus Zipse.

Producătorul auto urmărește ca cel puțin 50% din vânzările globale să fie complet electrice până în 2030, dar a avertizat că lipsa infrastructurii de încărcare a fost o barieră majoră în calea adoptării mai rapide de către consumatori a vehiculelor electrice.

Citește și: