Renault vrea să revoluționeze industria: ce vrea să obțină prin Mobilize

Renault vrea să revoluționeze industria: ce vrea să obțină prin Mobilize

Producătorul francez de mașini Renault își schimbă o parte din modelul său de afaceri de la vânzarea de mașini la oferirea de călătorii individuale fără proprietate, o mișcare conform căreia șefii companiei reflectă cererea în evoluție a clienților.

Producătorul a creat o companie spin-off numită „Mobilize” pentru a oferi mobilitate ca serviciu. Noua companie va oferi clienților posibilitatea de a folosi o gamă de mașini atunci când au nevoie de ele, fără a fi nevoiți să achiziționeze vehiculul.

Grupul Renault își propune ca Mobilize să reprezinte 20% din cifra de afaceri până în 2030.

„Suntem convinși că mobilitatea se va schimba și va trece de la proprietate la utilizare, în special în orașe”, a declarat Clotilde Delbos, CEO adjunct Renault și CEO Mobilize, pentru EURACTIV, vorbind la Global Mobility Call din Madrid.

Delbos atribuie evoluția preferințelor clienților schimbării atitudinii față de utilizarea mașinilor în rândul tinerilor, prețurilor mai mari pentru modelele de mașini electrice și hibride și măsurilor guvernelor locale din mare parte din lume pentru a restricționa utilizarea mașinilor în centrele urbane.

„Trebuie să înțelegem nevoile utilizatorilor. Dacă aleg tipul de primari care susțin aceste decizii [de a restricționa mașinile], înseamnă că sunt de acord cu ei”, a spus ea.

„Cred că, în mod clar, tânăra generație nu văd mașinile drept simbolul statutului pe care îl avea cândva, mai ales în orașe. În Franța, media la care treci permisul de conducere este acum cam de 26. În trecut, voiai să obții permisul de conducere când aveai 18 ani”, a spus ea.

Un serviciu complementar

„În orașele mari, nu poți parca, ai dificultăți în accesarea centrului cu unele mașini – vehiculele neelectrice vor fi interzise în unele cazuri încă din 2030 – și ai din ce în ce mai multă aglomerație. Parisul este un exemplu în care orașele reduc numărul de benzi pe care le poți folosi pentru că vor mai mult spațiu pentru biciclete sau pentru cafenele sau restaurante, lucruri de genul ăsta”, a spus ea.

„Deci, la sfârșitul zilei, ești împins să nu deții un vehicul.”

Mulți locuitori ai orașului se mulțumesc să folosească transportul public sau să meargă pe jos și cu bicicleta pentru călătoriile zilnice, rezervând utilizarea mașinii pentru weekend sau pentru vacanțe, potrivit Delbos. Pentru a se adapta acestui nou model de mobilitate, compania a văzut o oportunitate de întrerupere.

„Ne-am gândit, dacă există un loc pentru întrerupere, de ce să-l lăsăm altora? De ce nu o facem noi?”

„Nu vrem să vindem mașini, vrem să vindem serviciile din jurul obiectului de mobilitate, care se întâmplă să fie o mașină… Am fost o companie de mașini care folosea tehnologie. Acum vrem să fim o companie de tehnologie bazată pe mașini.”

Mobilize oferă mai multe tipuri de vehicule, de la vehicule electrice mici, care pot găzdui maxim doi pasageri, până la mașini mai mari pentru familii.

„Mașinile pe care le vom folosi pentru Mobilize nu seamănă deloc cu cea pe care le-am oferi oamenilor care doresc să dețină o mașină”, a explicat Delbos.

„Odinioară ni se spunea producător de mașini, dar la sfârșitul zilei ce le oferim clienților? O modalitate de a fi mobil. O modalitate de a accesa locuri de muncă. O modalitate de a avea libertatea de a merge în vacanță și de a-și transporta familia. Cred că încă avem această responsabilitate, dar pe măsură ce nevoile s-au schimbat, trebuie să ne schimbăm pe noi înșine”, a spus ea.

Citește și:
Etichete: