21 iul. 2022 | 14:35

Probleme cu energia electrică în România: cât au stat românii fără internet

ACTUALITATE
Probleme cu energia electrică în România: cât au stat românii fără internet

Nu numai că energia electrică s-a scumpit, dar nici nu prea mai avem parte de ea. Problemele de alimentare cu energie electrică din 2021 au generat cele mai multe incidente de securitate în sectorul telecom.

Conform unui raport al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), durata totala a incidentelor raportate în 2021 este de 2.276 ore și 44 de minute, în scădere semnificativă comparativ cu anul anterior.

„Conform datelor Autorității, în contextul continuării utilizării intensive a serviciilor de comunicații electronice în 2021, incidentele de securitate s-au redus semnificativ comparativ cu anul anterior, cu aproximativ 30%, ataât în ceea ce privește numărul lor total, cât și cel al conexiunilor afectate. Serviciile cu cei mai mulți abonați, respectiv cele de telefonie mobilă și internet mobil, au fost mai puțin afectate de incidente, în raport cu anul precedent, cu alte cuvinte în aceste cazuri, maăsurile de securitate adoptate au produs efecte pozitive în privința creșterii rezilienței rețelelor”, a declarat Eduard LOVIN, vicepreședintele ANCOM.

Energia electrică în România

Tot acesta a declarat că realitatea domeniului telecom din România ne arată faptul că “stăm foarte bine la capitolul securitate cibernetică a rețelelor, dar în schimb, sunt probleme numeroase legate de întreruperile alimentării cu energie electrică a echipamentelor, iar măsurile pentru preîntâmpinarea reapariției acestora au o eficiență foarte limitată”.

Autoritățile române, printr-un program național de plafonare a costurilor pentru energie electrică, au încercat să întindă o mână de ajutor românilor cu un consum mic, de până la 300 KWh. Acum, regulile legate de cine se poate bucura de acel mecanism se vor relaxa semnificativ.

La ora actuală, în România, există o singură categorie de consumatori de energie electrică ce plătesc acest serviciu la prețul pieței. Este vorba de cei care, anul trecut, au avut un consum mediu lunar mai mare de 300 kWh. Toți ceilalți se încadrează într-o schemă sau alta de plafonare, respectiv compensare a tarifului. Cu un pic de noroc, dacă un amendament ajuns în Camera Deputaților va fi votat, prețul s-ar putea plafona și pentru cei menționați mai sus, adică pentru toată lumea, la tariful de un leu/kWh.

În anul 2021, cinci furnizori de rețele publice de comunicații electronice sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului au înregistrat 410 incidente cu impact semnificativ asupra securității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în scădere cu aproximativ 30% față de anul 2020. Ca referință, au fost afectate opt milioane de conexiuni.

Incidentele semnificative sunt cele de telefonie mobila si SMS (3,3 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (2,8 milioane de conexiuni), internet fix (aproape 520 de mii de conexiuni), retransmisia programelor media audiovizuale (aproximativ 350 de mii de conexiuni) si telefonie fixa (aproape 1 milion de conexiuni).