Prețul energiei schimbă planurile Tesla: ce se întâmplă cu noua fabrică europeană

Prețul energiei schimbă planurile Tesla: ce se întâmplă cu noua fabrică europeană

Tesla ar putea alege producția de baterii din SUA în locul fabricii germane, spune raportul.

Tesla își întrerupe planurile de a produce celule de baterii în Germania, deoarece caută să se califice pentru creditele fiscale pentru fabricarea de vehicule electrice și baterii din SUA, a raportat Wall Street Journal.

Compania americană caută să beneficieze de credite fiscale care vor fi oferite producătorilor de automobile care produc componente pentru vehicule electrice, cum ar fi baterii, în SUA, a spus ziarul, citând persoane familiare cu problema.

Producătorul de vehicule electrice intensifică producția de SUV-uri Model Y la noua sa fabrică europeană din Gruenheide, lângă Berlin, care a fost deschisă în martie.

Tesla plănuise să construiască o fabrică de baterii lângă uzina de asamblare a mașinilor pentru a genera mai mult de 50 de gigawați-oră pe an.

Wall Street Journal a spus că Tesla ia în considerare acum să trimită în SUA echipamentele destinate producției de baterii în Gruenheide.

Creditele fiscale din SUA fac parte din Actul de reducere a inflației (IRA) al administrației Biden, care a fost semnat luna trecută.

De exemplu, guvernul oferă un credit fiscal de 35 USD pe kilowatt oră (kWh) pentru fiecare celulă de baterie produsă în SUA.

În conformitate cu IRA, consumatorii care achiziționează vehicule electrice sunt, de asemenea, calificați pentru a primi o reducere de 7.500 USD, totuși vehiculele trebuie să îndeplinească anumite cerințe de producție internă.

Energia un factor determinant

Creșterea prețurilor la energie ar putea fi un factor suplimentar în spatele deciziei Tesla, se arată în raportul Wall Street Journal.

Producătorul auto încearcă deja să intensifice producția internă a bateriilor sale cu proiecte pilot în California și o unitate de producție în Texas.

Sistemele de baterii sunt cel mai scump element unic din majoritatea vehiculelor electrice, așa că realizarea de pachete de înaltă performanță la prețuri reduse este esențială pentru producerea de mașini electrice la prețuri accesibile, care să poată merge în picioare cu rivalii motoarelor cu combustie pe prețurile autocolante.

Folosind celule mai mari și un nou proces de acoperire uscată a electrozilor, Tesla ar putea reduce la jumătate costul unei baterii Model Y, economisind mai mult de 8% din prețul de pornire al mașinii în SUA, spun experții în baterii.

Între timp, furnizorul de baterii Tesla, LG Energy Solution, a declarat în iulie că se uită după locații în Europa pentru o nouă fabrică de baterii și că va crește producția în Asia, în afara Chinei, unde blocajele COVID-19 și creșterea costurilor au cântărit profiturile.

Tesla nu a comentat raportul Wall Street Journal, în timp ce ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a declarat că nu are informații despre nicio modificare a planurilor Tesla în Germania.

Ministerul economic german a estimat anterior că Tesla a investit 5 miliarde de euro în fabrica de baterii, dar producătorul auto a retras o cerere de ajutor Uniunii Europene oferit companiilor pentru a ajuta blocul să reducă importurile de la liderul industriei China.