Încă un proces împotriva celor de la Tesla: de ce este acuzată compania americană

Încă un proces împotriva celor de la Tesla: de ce este acuzată compania americană

Reclamantul Briggs Matsko a spus că Tesla vrea să „genereze entuziasm” în privința vehiculelor sale, să atragă investiții, să stimuleze vânzările, să evite falimentul, să crească prețul acțiunilor și să devină un „jucător dominant” în vehiculele electrice.

Tesla a fost dată în judecată într-o acțiune colectivă propusă în care compania de mașini electrice a lui Elon Musk este acuzată că  induce în eroare publicul prin promovarea în mod fals a funcțiilor sale Autopilot și Full Self-Driving.

Cu alte cuvinte, Tesla și Musk că din 2016 au făcut publicitate înșelătoare asupra tehnologiei ca fiind pe deplin funcțională sau „abia după colț”, în ciuda faptului că știau că tehnologia nu funcționa sau era inexistentă și a făcut vehiculele nesigure.

Briggs Matsko, reclamantul numit, a declarat că Tesla a făcut acest lucru pentru a „genera entuziasm” în privința vehiculelor sale, pentru a atrage investiții, pentru a crește vânzările, pentru a evita falimentul, pentru a crește prețul acțiunilor și pentru a deveni un „jucător dominant” în vehiculele electrice.

„Tesla nu a produs încă nimic care să se apropie de o mașină complet autonomă”, a spus Matsko.

Procesul depus în instanța federală din San Francisco urmărește daune nespecificate pentru persoanele care din 2016 au cumpărat sau au închiriat vehicule Tesla cu funcții de pilot automat, pilot automat îmbunătățit și auto-conducere completă.

Nu este singurul proces

Procesul a urmat plângerii depuse pe 28 iulie de Departamentul Autovehiculelor din California, acuzând Tesla că exagerează cât de bine funcționează sistemele sale avansate de asistență pentru șofer (ADAS).

Remediile acolo ar putea include suspendarea licenței Tesla în California și solicitarea restituirii șoferilor.

Tesla a spus că Autopilot permite vehiculelor să vireze, să accelereze și să frâneze pe benzile lor, în timp ce Full Self-Driving le permite vehiculelor să respecte semnalele de circulație și să schimbe benzile.

De asemenea, a spus că ambele tehnologii „necesită supraveghere activă a șoferului”, cu un șofer „pe deplin atent”, ale cărui mâini sunt pe volan, „și nu fac vehiculul autonom”.

Matsko, din Rancho Murieta, California, a declarat că a plătit o primă de 5.000 de dolari pentru Tesla Model X din 2018 pentru a obține Pilot automat îmbunătățit.

El a mai spus că șoferii Tesla care primesc actualizări de software „acţionează în mod eficient ca ingineri de testare neinstruiți” și au găsit „nenumărate probleme”, inclusiv că vehiculele se îndreaptă spre traficul din sens opus, trec pe roșu și nu reușesc să facă virajele de rutină.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a deschis din 2016 38 de investigații speciale privind accidentele Tesla despre care se crede că ar implica ADAS. Au fost raportate nouăsprezece morți în acele accidente.

Etichete: