Noua strategie a Dacia: ce urmează pentru producătorul auto din România

Noua strategie a Dacia: ce urmează pentru producătorul auto din România

Dacia, marca românească a Renault, spune că o trecere în segmentele compacte va deschide un nou bazin vast de cumpărători.

În aproape orice măsură, Dacia a fost o poveste de succes pentru Grupul Renault.

După ce a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni la marca românească în 1999, Renault a folosit Dacia ca rampă de lansare pentru proiectul său Logan — o mașină mică fără briz-brizuri care subminează concurența cu mii de euro. Chiar și acum, mașina mică de bază Sandero are un preț decent.

Dacia a vândut 7,5 milioane de mașini de la lansarea Loganului, în 2004, iar anul acesta este al treilea cel mai bine vândut brand din Europa. Formula sa „design to cost”, care se bazează pe utilizarea frugală a tehnologiei existente a Alianței Renault-Nissan și pe producția cu salarii mici în România și Maroc, a condus la marje care depășesc cu ușurință marca omonimă a grupului, deși Renault nu dezvăluie cifre exacte.

Acum, Renault recalibrează formula Dacia. Motto-ul „prețuri incredibil de scăzute” a fost schimbat cu „cel mai bun raport calitate-preț” este inclus.

O nouă strategie

„Nu este un „cost scăzut”. Ne concentrăm asupra lucrurilor esențiale”, a declarat șeful de vânzări și marketing, Xavier Martinet.

Ar putea părea o schimbare subtilă, dar directorii Dacia spun că reflectă o mișcare a tuturor grupurilor socioeconomice de a fi consumatorii mai atenți, având în vedere preocupările legate de schimbările climatice și sustenabilitate, inflație și costurile energiei și pandemia de coronavirus.

Dacia a prosperat în ultimul an, care a fost marcat de deficitul de semiconductori și de incertitudinea economică. Sandero, cel mai bine vândut al mărcii, s-a clasat pe locul al doilea pe segmentul mașinilor mici în prima jumătate a anului 2022, potrivit cifrelor Dataforce, și a fost singurul model din top 10 care a înregistrat un câștig de vânzări.

Dacia și-a crescut cota de piață la 4% în primul semestru, de la 2,9% în 2021, potrivit grupului de lobby din industrie ACEA. Vânzările totale au crescut cu 18%, cel mai mult decât orice producător de automobile de volum, potrivit ACEA.

O trecere în segmentele compacte, departe de mașinile mici, care a început anul acesta odată cu lansarea crossover-ului Jogger cu șapte locuri, va crește numărul de potențiali cumpărători la 13 milioane de la aproximativ cinci milioane, a declarat CEO-ul mărcii Denis Le Vot.

O nouă etapă

„Aceasta este o nouă etapă în istoria noastră”, a spus Le Vot, în timp ce a dezvăluit conceptul de buggy electric Manifesto.

Le Vot, un veteran executiv al alianței Renault-Nissan cu o vastă experiență internațională, a fost ales de CEO-ul grupului, Luca de Meo, pentru a conduce expansiunea Dacia. Un plan de creștere a sinergiilor prin partajarea platformelor și a unei unități de afaceri cu marca rusă Lada pare să fi eșuat după ce Renault a spus că va părăsi Rusia după invadarea Ucrainei, dar Le Vot a spus că Dacia va beneficia în continuare de o autonomie sporită în cadrul grupului, inclusiv 3.000 de ingineri dedicați exclusiv mărcii.

Noul brand – inclusiv un logo alb „suliță”, ornamente decromate și culori exterioare inspirate de sălbăticie – este menit să sublinieze robustețea și fiabilitatea. Reprezentanțele sunt transformate cu mobilier simplu, pe bază de placaj, care poate fi mutat cu ușurință.

Ideea este de a schimba percepția Dacia de la o marcă pur de buget la una care va atrage cumpărătorii care doresc „preț raport calitate/preț”, a spus Le Vot, nu neapărat cea mai ieftină mașină pe care o pot găsi.

O modalitate prin care Dacia face acest lucru este oferind soluții tehnologice inovatoare, dar frugale, cum ar fi șine de acoperiș care se basculează spre interior pentru a crea un portbagaj pentru echipamente sau poduri de acoperiș și o clemă integrată pentru un telefon mobil pentru a oferi multimedia decât un ecran tactil central.

Etichete: