Dacia Spring se pregătește de schimbări: cum va arăta modelul din 2024

Dacia Spring se pregătește de schimbări: cum va arăta modelul din 2024

Chiar dacă pentru 2024 a fost anunțată sosirea unui Spring 2, este mai degrabă un facelift major care se pregătește pentru mașina electrică de oraș Dacia.

Încă fabricat în China, va câștiga un tablou de bord mult mai modern și o față nouă, ca să nu mai vorbim de câteva evoluții tehnice.

Prima Dacia electrică nu este însă foarte veche, din moment ce circulă pe drumuri doar din primăvara lui 2021. Dar acest model și-a început cariera pentru prima dată în China sub numele Renault K-ZE.

Acest lifting va fi însă de o amploare fără precedent la Dacia, care este mai obișnuită să facă modificări cu moderație.

O schimbare semnificativă

Grilă, faruri, scuturi… toată partea din față va face astfel obiectul unor modificări semnificative.

Cele mai spectaculoase noutăți, însă, tocmai în habitaclu va trebui să le cauți. Spring-ul restilizat ar trebui într-adevăr să reia, cu câteva detalii, tabloul de bord al unuia dintre numeroșii săi veri chinezi, Dongfeng EX1 Nano Box. Acest lucru pune și unele probleme brandului românesc.

Cu ecranul tactil central mare, instrumentația digitală și consola centrală plutitoare, cea mai mică Dacia riscă brusc să pară mult mai modernă decât restul gamei, îndepărtându-se totodată de discursurile publicitare ale producătorului care pledează pentru o întoarcere la esențial, dar imposibil de făcut altfel. Ca parte a unui joint venture care implică și Nissan, chinezul Dongfeng este cel care rămâne principalul contractor al acestui proiect.

Acest remediu pentru modernitate nu ar fi complet fără câteva dezvoltări tehnice. Pentru acesta din urmă, însă, nu va fi nevoie să aștepți până la facelift. Din 2023, gama va primi un nou motor electric de 60 CP pentru a susține actualul bloc de 44 CP, care va rămâne în catalog.

Cât despre baterie, aceasta va primi o mică îmbunătățire pentru a câștiga în jur de 2 kWh, cu o capacitate utilă acum aproape de 30 kWh. Obiectivele Dacia sunt să afișeze o autonomie de 200 km și ca versiunea de 44 CP să rămână sub pragul de 20.000 de euro.