Dacia rămâne fidelă motoarelor „clasice”: când va face tranziția către electric

Dacia rămâne fidelă motoarelor „clasice”: când va face tranziția către electric

Dacia va continua să vândă motoare cu ardere internă și după 2030, deși marca Renault plănuiește să fie complet electrică până atunci.

Marca low-cost a Grupului Renault, Dacia, va vinde motoare cu combustie internă atâta timp cât va putea, a declarat CEO-ul Denis Le Vot.

În timp ce marca Renault plănuiește să devină complet electrică până în 2030, Dacia va păstra posibilitatea de a face saltul cel mare abia în 2035, când reglementările europene vor impune ca toate mașinile vândute să aibă emisii zero de C02, interzicând efectiv vânzarea motoarelor pe combustibili fosili.

„Renault va face eforturi pentru a fi campionul motoarelor electrice; acest lucru are un risc”, a spus Le Vot în marginea unei prezentări de săptămâna aceasta la Le Bourget, lângă Paris. „Tot acesta este motivul pentru care Dacia există. În funcție de cât de repede piața se transformă la motoare electrice și de apetitul clienților, Dacia este aici. Cele două pot coexista”, a spus el.

Dacia are un singur model complet electric, modelul Spring construit în China, care reprezintă 12% din comenzile sale. Directorii au spus că marca se va electriza pe măsură ce tehnologia va deveni mai accesibilă, pentru a nu își îndepărta clienții fideli care sunt conștienți de preț.

Tranziția mai așteaptă

În timp ce continuă să mizeze pe motoare mici alimentate cu benzină și gaz petrolier lichefiat, care reprezintă o treime din vânzările sale, Dacia plănuiește să ofere primul său model hibrid, ca opțiune pe crossover-ul compact Jogger, abia în 2023. Joggerul va utilizați sistemul hibrid E-Tech de la Renault, care a fost introdus pentru prima dată în 2020.

Modelele Dacia sunt vândute și în afara Europei în țările în curs de dezvoltare și emergente, dintre care multe nu și-au stabilit încă ținte de vehicule electrice, sub marca Renault.

Renault, care în urmă cu un deceniu a fost un pionier al mașinilor electrice împreună cu partenerul de alianță Nissan, a fost recent depășită în vânzări în Europa de noi veniți precum Tesla și o gamă de modele de la Grupul VW.

În încercarea de a reveni, Renault va dezvălui luna viitoare planul său de a crea divizii separate pentru vehiculele electrice și cu motor cu combustie.

Etichete: