Louis Vuitton, Gucci și Chanel, falsificate pe Facebook și Instagram

Louis Vuitton, Gucci și Chanel, falsificate pe Facebook și Instagram

Facebook și Instagram sunt foarte utilizate de comercianții de lux contrafăcut sub mărcile Louis Vuitton, Gucci și Chanel, iar platformele Meta încearcă să împiedice falsificatorii să le folosească.

Conform Reuters, infractorii exploatează gama lor de instrumente de mesagerie sociale și private pentru a ajunge la utilizatori.

„Facebook și Instagram sunt platformele cheie în care mărfurile contrafăcute sunt vândute membrilor publicului. Era eBay acum 10 ani și Amazon acum cinci ani”, a declarat Benedict Hamilton, directorul general al Kroll, o companie privată de investigații implicată în contrabandă.

Cercetările efectuate de firma de analiză a rețelelor sociale Ghost Data au arătat că falsificatorii vând imitații ale brandurilor de lux, inclusiv Gucci, Louis Vuitton, Fendi, Prada și Chanel.

Produse „de lux” falsificate, pe Facebook și Instagram

Peste 26.000 de conturi de falsificatori activi care operează pe Facebook au fost identificate într-un studiu realizat în perioada iunie-octombrie 2021. S-au găsit peste 20.000 de conturi contrafăcute, falsificatori activi pe Instagram, în creștere față de numărul din anul precedent, dar în scădere de la un vârf din 2019, când au identificat aproximativ 56.000 de conturi.

Aproximativ 65% dintre conturile găsite în 2021 au avut sediul în China, urmate de 14% în Rusia și 7,5% în Turcia.

Ghost Data este o firmă italiană de analiză fondată de expertul în securitate cibernetică Andrea Stroppa, care este și consultant analist de date pentru Forumul Economic Mondial.

Compania are experiență în expunerea utilizării rețelelor sociale de către falsificatori, susținătorii Statului Islamic și propaganda digitală.

O căutare de cuvinte cheie efectuată de Reuters a identificat zeci de conturi de Instagram și postări pe Facebook care păreau să promoveze mărfuri contrafăcute, pe care Meta le-a eliminat pentru încălcarea regulilor, după ce Reuters le-a raportat.

Comerțul online este o prioritate cheie pentru Meta, care a promovat noi funcții de cumpărături care ar putea ajuta la creșterea veniturilor.

Meta s-a alăturat site-urilor de comerț electronic și piețelor online în lupta cu vânzarea de bunuri contrafăcute. Dar, spre deosebire de listările publice de pe site-uri dedicate cumpărăturilor precum eBay și Amazon.com, platformele sociale oferă, de asemenea, infractorilor mai multe canale pentru a posta în spații închise, a trimite mesaje private și a folosi conținut care dispare, cum ar fi Instagram Stories, au spus experții.

Citește și: