Joburile cele mai căutate, în România: care sunt companiile „sufocate” de CV-uri

Joburile cele mai căutate, în România: care sunt companiile „sufocate” de CV-uri

Piața muncii a tot fluctuat, în ultimii ani, în România. Dacă, înainte, pentru români conta să aibă un job și cam atât, acum pretențiile au crescut, așa cum trebuia să se întâmple, de altfel, de multă vreme.

E bine, totuși, și mai târziu – decât niciodată.

Așadar, acum rareori mai întâlnești oameni care să se mulțumească cu 8 ore de muncă, program suplimentar neplătit, concedii lipsă și minim pe economie. Se întâmplă, însă mult mai rar decât se obișnuia, așa cum subliniam anterior.

Cu toate că fiecare român are tendința de a-și căuta un loc de muncă conform cu pregătirea și experiența din dotare, mulți dintre aceștia au început să înțeleagă că viitorul loc de muncă va trebui să reprezinte „o afacere” corectă: munca să fie răsplătită atât cu bani, cât și cu alte beneficii.

Care sunt companii din România unde curg râuri de CV-uri

Conform unui sondaj întreprins de BestJobs, companiile cele mai căutate, în România, la momentul actual sunt Lidl, LPP Fashion, Enel și eMAG.

De asemenea, majoritatea candidaților par dispuși să-și schimbe domiciliul în orașe unde posibilitatea să-și găsească un loc de muncă mai bine plătit este mai mare. În topul județelor țintă se află Ilfov, București, Timiș, Cluj, Brașov, dar și Constanța.

„Stagnarea în numărul de joburi este specifică lunilor de vară, când, pe fondul concediilor, recrutările scad. Cu toate acestea, candidații au început intens a doua jumătate a anului 2022. Spre exemplu, dacă în luna decembrie 2021, un candidat cu intenții de angajare aplica, în medie, la 3-4 joburi, acum datele arată o medie de 7 oportunități vizate. Vedem în platformă și faptul că, indiferent de vârstă, candidații sunt interesați de oportunități profesionale mai bune din punct de vedere al salariului sau al beneficiilor extrasalariale. În plus, chiar și cei care nu urmăresc o schimbare imediată a jobului aplică pentru a-și evalua opțiunile”, a declarat Ana Vișian, Marketing Manager în cadrul BestJobs.