Românii pot depune actele pentru a li se elibera două tipuri de pașaport, iar acesta poate fi în regim normal sau regim de urgență. Află ce acte sunt necesare pentru eliberarea documentului și cât costă acesta.
Pentru că fluxul de cereri de eliberare a pașaportului este unul crescut, la nivelul Capitalei acesta fiind de 2.600 – 2.700 pe zi, programarea online poate fi o opțiune pentru ca acest document să fie eliberat, în cazul în care nu vrei să pierzi timp la ghișeu.
În cazul eliberării unui pașaport simplu electronic, acesta este eliberat în aproximativ 5 zile lucrătoare, iar costul lui este de 258 de lei, în cazul persoanelor majore, iar pașaportul temporar este eliberat în două săptămâni, iar prețul acestuia este de 96 de lei.
La nivelul Capitalei, pașapoartele pot fi eliberate atât în sediul din mall-ul Parklake din Titan cât și din Plaza România din Drumul Taberei, iar programul este de luni până vineri între orele 8:00 – 20:00. În ceea ce privește tipul de pașapoarte, acestea sunt de mai multe feluri:
Pentru a putea cere eliberarea unui pașaport simplu electronic, persoanele din România trebuie să depună următoarele acte:
În cazul minorilor cu vârsta până la 14 ani cu domiciliul din România, actele necesare sunt:
În ceea ce privește taxa care trebuie achitată pentru eliberarea pașaportului, aceasta variază, în funcție de tipul de pașaport dorit după cum urmează:
– 234 de lei pentru persoanele cu vârsta mai mică de 12 ani;
Contravaloarea taxei pașaportului poate fi achitată la casieriile unităților CEC Bank din țară, precum și cu ajutorul stațiilor de plată Selfpay ale CEC Bank sau online, cu ajutorul platformei Ghiseul.ro.
Vezi și: În cât timp se eliberează pașaportul pentru copii și de ce documente este nevoie
Foto: Stiridemontreal.com