Gigantul Google, mai irelevant ca niciodată: unde au fugit utilizatorii de internet, ce preferă în 2022

Gigantul Google, mai irelevant ca niciodată: unde au fugit utilizatorii de internet, ce preferă în 2022

Serviciile Google fac o treabă ”foarte bună” în a pierde utilizatori de la un an la altul, mai ales unele dintre ele. Oamenii nu mai folosesc Google Maps și Google Search la fel ca înainte, iar explicația este simplă.

Șefii Google au început să conștientizeze o scădere masivă a numărului de utilizatori de la un an la altul și, implicit, o reorientare a internauților către platforme concurente. În 2022, de exemplu, tinerii caută restaurante pe TikTok sau Instagram, în loc să folosească Google Maps sau Search. În teorie, soluții există, dar tinerii s-ar putea să fie destul de greu de recâștigat.

Ce planuri are Google

Prabhakar Raghavan este vicepreședintele Google responsabil de divizia Knowledge & Information. Din această poziție, a fost prezent la conferința Brainstorm Tech și a vorbit despre viitorul produselor gigantului din Mountain View, cu accent pe utilizarea mecanismelor de inteligență artificială.

În contextul cu pricina, Raghavan a vorbit și despre câteva concluzii ale studiilor realizat de Google vizavi de comportamentul tinerilor. În opinia oficialilor companiei, mentalitatea diferă față de cea a persoanelor mature și, implicit, față de cea care era de așteptat pentru această generație.

În loc să folosească niște termeni de căutare pe Google pentru a ajunge la ce au nevoie, tinerii preferă mijloace ”mai imersive” de a a ajunge la ce își doresc, iar asta înseamnă că se orientează către TikTok și Instagram. Ca o posibilă explicație legată de scăderea interesului pentru Google Maps ar putea fi faptul că tinerii nu au folosit niciodată o hartă de hârtie, nu înțeleg conceptul sau utilitatea listării punctelor de interes în acel format. Reproducerea digitală a unei hărți reale este greșită pentru acea categorie de utilizatori.

Conform Google, în 2022, nu mai puțin de 40% dintre tinerii în 18 și 24 de ani, americani, folosesc TikTok sau Instagram pentru a găsit un restaurant. Procentul scade brusc în cazul persoanelor mai în vârstă, care preferă Google Search și Google Maps.