Deși stăm masiv pe internet, nu credem tot ce circulă online. Televizorul e rege, când vine vorba de informare

Deși stăm masiv pe internet, nu credem tot ce circulă online. Televizorul e rege, când vine vorba de informare

Chiar dacă trăim în era tehnologiei, cei mai mulți dintre europeni privesc cu scepticism informațiile care circulă în mediul online. O proporție covârșitoare preferă să se informeze tot de la televizor sau radio, fie din ziarele tipărite. Oamenii consideră că media tradițională e mai credibilă.

Petrecem din ce în ce mai mult timp pe internet, dar cu toate acestea se pare că nu avem încredere în el. Când e nevoie să ne informăm, apelăm tot la mijloacele tradiționale, arată datele unui Eurobarometru publicat marți de Parlamentul European.

Nu ne lăsăm ușor păcăliți?

„Televiziunea domină ca sursă principală de știri (75%), mai ales pentru generațiile mai în vârstă”, se arată în analiză.

De asemenea, posturile publice de radio și de televiziune sunt sursele de știri în care cetățenii au cea mai mare încredere în Uniune (49%); următoarele sunt presa scrisă (39%) și posturile private de radio și de televiziune (27%).

Cu toate acestea, mediul virtual începe să câștige și el teren și să se bucure de o utilizare din ce în ce mai intensă, chiar dacă momentan este detronat de media tradițională. Eurobarometrul arată că respondenții tineri folosesc într-o proporție mult mai mare platformele de comunicare socială și blogurile pentru știri (46% dintre persoanele cu vârsta între 15 și 24 de ani față de 15% dintre persoanele de peste 55 de ani).

De asemenea, un alt aspect interesant este acela că, deși sursele tradiționale de știri, în special televiziunea, sunt importante, 88% dintre respondenți consultă cel puțin unele știri online pe telefon, calculator sau laptop.

Cel mai trist aspect este că oamenii încă nu sunt dispuși să plătească pentru conținut online plătit, chiar dacă mass media tradițională nu este gratis. Plătești abonament la cablu, plătești pentru radio și pentru ziarul tipărit. Cumva, ni se pare că știrile online trebuie să ne parvină gratis, chiar dacă în spatele lor se află munca unor oameni, se află redacții, trusturi media care au nevoie de finanțare pentru a funcționa și e cel mai bine ca finanțarea să vină de la cititor, pentru ca publicația să-și mențină independența. Prin urmare, arată analiza citată, 70% dintre cei care accesează știri online consultă doar știri sau servicii de știri disponibile gratuit.