De ce nu e bine să-ți ajuți copilul la teme: ce spun cercetătorii

De ce nu e bine să-ți ajuți copilul la teme: ce spun cercetătorii

Pentru mulți părinți, ajutorul dat copiilor la teme merge mână în mână cu buna creștere. Se merge pe ideea că orice părinte bun va trebui să facă asta.

Indiferent cât de inteligent este adultul sau copilul, timpul petrecut împreună la teme puțin probabil să aibă un impact semnificativ asupra rezultatelor academice ale unui elev.

„Ca atare, descoperirile noastre pun sub semnul întrebării zeci de ani de încurajare a ajutorului dat de părinți la teme”, scriu autorii.

Întrebarea cu privire la cât de mult ajutor ar trebui să ofere un părinte la teme este una pe care academicienii au dezbătut-o în trecut. Atitudinea incorectă i-ar putea afecta pe copii. Prea multă implicare ar putea fi mai mult o piedică pentru învățare, deopotrivă.

Ajutorul dat copiilor la teme nu ar fi benefic nici pentru copil, dar nici pentru părinte

Nici părinților s-ar putea să nu le placă întotdeauna să facă asta. Cercetările sugerează că părinții pot percepe temele ca pe un efort stresant, iar asta poate crea tensiune. Iar dacă nu au timp, în loc să le arate metoda, adulții preferă să le dea copiilor direct răspunsul.

Majoritatea acestor studii s-au concentrat pe copiii de școală gimnazială și de la liceu. Copiii din școala primară se află într-un stadiu deosebit de important de dezvoltare, unde temele ar putea avea un impact mult mai puternic.

La urma urmei, părinții nu sunt pregătiți pentru a oferi ajutor, dacă nu sunt de meserie.

„Copiii se confruntă cu o luptă”, explică cercetătoarea în politica educațională Katerina Bodovski de la Universitatea de Stat din Pennsylvania.

Școala se referă la dobândirea cunoștințelor, dar cu atât mai mult la abilitățile și obiceiurile unui copil”, a continuat ea.

Așteptările mari pot, de asemenea, împiedica un copil să învețe, intervenind aversiunea. Dacă un copil simte că părintele îi suflă în ceafă, asta ar putea adăuga o presiune inutilă întregii situații.

Așadar, în concluzie, cercetătorii sugerează că, dacă nu ai cunoștințele necesare să îți ajuți copilul la teme, dar cel mai important, nu ai răbdare să-i explici metoda, mai bine lasă-l să se descurce singur.