Semnal de alarmă, tras de un profesor universitar: ce a descoperit la studenți ar trebui să ne îngrijoreze pe toți, nu credeam asta despre tânăra generație

Semnal de alarmă, tras de un profesor universitar: ce a descoperit la studenți ar trebui să ne îngrijoreze pe toți, nu credeam asta despre tânăra generație

Cu toții trăim cu impresia că tinerii din ziua de astăzi sunt niște adevărați experți când vine vorba despre mediul digital și că stăpânesc lumea virtuală ca nicio altă generație de dinainte. Ei bine, concepția asta este greșită, iar un profesor universitar de top ne vorbește despre lipsurile tinerilor din ziua de astăzi.

Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, trage un semnal de alarmă spunând că avem unii studenți ce nu știu nici măcar să folosească e-mailul.

Acesta afirmă că sunt elemente bune specifice noii generații, dar există și aspecte ce trebuie îmbunătățite, care nu sunt atât de bune pe cât am crede sau ne-am dori, urmând niște preconcepții.

Cu această ocazie, rectorul spune că avem nevoie de un traseu educațional personalizat, adaptat preferințelor și competențelor fiecărui student.

Noua generație vine cu lucruri bune, dar și cu părți mai puțin bune. De exemplu, sunt studenți care nu știu să folosească e-mailul. Pun toate ideile în subject, chiar dacă sunt mai multe fraze. Sau avem situații în care studenții trimit mesaje profesorilor doar pe rețelele de socializare. I-am întrebat de ce nu vor să comunicăm pe mail sau pe campusul online și ne-au spus că nu sunt obișnuiți. Le este mai simplu să comunice instant prin propoziții scurte. Este nevoie de un traseu educațional personalizat, în care fiecare student să poată pună accentul pe ce îl atrage mai mult astfel încât să îi dezvoltăm toate abilitățile”, spune Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, potrivit unui comunicat remis Economica.net.

Interesant este că rectorul vine și cu o anumită recomandare pentru cadrele didactice.

Poate cel mai important lucru pe care trebuie să îl facă profesorul acum este să le scoată din educație expresia: nu este bine să greșești! Noi cu asta am crescut. Tot timpul ni s-a spus că greșeala nu este bună, iar această mentalitate se regăsește și la mulți dintre părinții lor. La universitate trebuie să le arătăm că poți greși, iar mai important este ce înveți din acea greșeală. Este mai bine să faci o eroare în laborator decât să o faci ulterior la job”, a încheiat rectorul Universității Politehnice Timișoara.

Etichete: