Dacia Jogger: cel mai nou model pregătit de români, de ce o să-l cumperi

Dacia Jogger: cel mai nou model pregătit de români, de ce o să-l cumperi

Dacia Jogger reprezintă o ușoară mutare la nivel superior într-un segment profitabil și în creștere pentru brandul low-cost al Renault.

Noul crossover compact Dacia Jogger este așteptat să umple niște pantofi mari la marca românească low-cost a Grupului Renault: va înlocui trei modele din gama Dacia și reprezintă o intrare importantă într-unul dintre segmentele cele mai profitabile și cu cea mai rapidă creștere din Europa.

Cu toate acestea, punctele cheie de vânzare ale lui Jogger sunt că poate găzdui șapte persoane, o caracteristică disponibilă aproape exclusiv în SUV-uri și monovolume mai mari,  și face acest lucru la un preț „imbatabil”, spune Dacia.

Marca și-a reînnoit gama în ultimii doi ani, introducând o nouă generație de mașină mică Sandero bazată pe o arhitectură modernă a Alianței Renault-Nissan și punând capăt vânzărilor de break Logan MCV și monovolum Lodgy. Furgoneta compactă de pasageri Dokker s-a mutat pe marca Renault ca dubă comercială Express.

Dacia nu numește Jogger un crossover sau un SUV, ci mai degrabă o „mașină de familie cu o senzație off-road”, spunând că combină cele mai bune atribute ale unui break, monovolum și SUV.

Astfel, Jogger-ul va înlocui Logan MCV, Lodgy și Dokker în gama Dacia. Oficialii Dacia la un eveniment de testare recent din Franța nu au oferit un obiectiv de vânzări, dar în anii anteriori cele trei modele au însumat cu mult peste 60.000 de unități în Europa.

Cu o gardă la sol de 200 mm și elemente de stil SUV, cum ar fi placarea din plastic negru și barele de acoperiș, Jogger are multe în comun cu liderii de segment precum Volkswagen Tiguan și Peugeot 3008.

Jogger se bazează pe o versiune extinsă a platformei CMF-B a Alianței Renault-Nissan, utilizată în principal pentru mașini mici precum Renault Clio și Captur, Nissan Juke, precum și Sandero și Logan.

Un beneficiu cheie al utilizării unei platforme pentru mașini mici este greutatea mai mică, la 1.200 kg, Jogger-ul este cu 200 până la 400 kg mai ușor decât alte SUV-uri compacte.

dacia jogger interior

ADN-ul Dacia

„Este tot ADN-ul Daciei aplicat segmentului C”, a spus un purtător de cuvânt al Daciei despre Jogger.

Joggerul are doar două variante de motorizare, niciuna dintre ele nu este hibridizată, deși o versiune complet hibridă va fi lansată  în 2023. Acestea includ un motor de 1,0 litri pe benzină/GPL, mai puțin costisitor, cu 100 CP și același motor fără rezervor GPL, cu 110 CP. Sistemul dual-combustibil are un rezervor de benzină de 50 de litri și un rezervor de GPL de 40 de litri și oferă aproximativ 1.000 km de autonomie, cu prețuri mai mici pentru GPL ca stimulent.

Este oferită doar o transmisie manuală cu șase trepte; modelele hibride vor avea și cutii automate.

La interior, Jogger are multe în comun cu noul Sandero, inclusiv un material mai moale la atingere, în special pe bord, și o interfață multimedia simplă care se conectează ușor la Apple Car Play sau Android Auto.

Cele trei rânduri de scaune sunt eșalonate în înălțime, în stil teatru. Linia acoperișului se ridică după stâlpul B, făcând geamurile laterale din spate mai mari decât cele din față.

Alte caracteristici preluate de la Sandero includ bare de acoperiș care se basculează pentru a forma traverse pentru montarea bicicletelor, schiurilor sau portbagajului și „roți flexibile” din oțel concepute pentru a semăna cu jante mai scumpe din aliaj cu spițe.

Comenzile se deschid în martie pentru Jogger, care pornește de la 14.990 de euro pentru versiunea cu cinci locuri și 15.750 de euro pentru versiunea cu șapte locuri. Prețurile depășesc la 19.650 de euro pentru versiunea SL Extreme+ cu motor pe benzină.