Dacia face istorie, din nou: nu se aștepta nimeni să ajungă să se laude cu asta

Dacia face istorie, din nou: nu se aștepta nimeni să ajungă să se laude cu asta

Automobile Dacia este cele mai mare și mai important producător de autoturisme de pe meleaguri mioritice de foarte mulți ani, dar tocmai a atins o performanță la care nu se așteptau foarte mulți români.

În această săptămână, gigantul de la Mioveni s-a lăudat cu realizarea vehiculului cu numărul șapte milioane. Întâmplarea face că respectiva mașină a fost și una reprezentativă a dezvoltării Dacia pe parcursul ultimelor decenii. Este vorba de cea mai scumpă iterație a noului Duster, un autoturism al cărui preț de achiziție gravitează în jurul valorii de 23.000 de de euro, o cifră pe care, până de curând, nu ai fi asociat-o niciodată cu Dacia.

Dacia Duster, mașina cu numărul șapte milioane

Conform datelor făcute publice de uzina Dacia, modelul aniversar este un exemplar al seriei limitate Duster Extreme de culoare Urban Grey ce ascunde la interior un motor TCe de 150 CP și o cutie automată de viteze EDC. Este unul dintre cele mai scumpe modele produse vreodată la Mioveni.

Ca referință, dacă ai o curiozitate pe marginea acestei serii de Duster, merită să ai în vedere că include toate dotările versiunii de echipare Prestige, dar pe lângă acelea, mai sunt incluse câteva aspecte importante. Este vorba de funcţia mâini libere, camera multiview sau avertizorul pentru unghi mort. Nu lipsesc scaunele încălzite, o tapițerie particularizată și elemente de design de culoare portocalie. Atât volanul, cât și maneta schimbătorului sunt îmbrăcate în piele. La exterior se remarcă inserţiile de culoare portocalie prezente în partea superioară a calandrului, pe carcasa oglinzilor retrovizoare şi la nivelul barelor de pavilion şi noile jante de aliaj 17 Inch Full Black.

Uzina Dacia și-a început istoria în august 1968 și, de-a lungul timpului, a produs nu mai puțin de șase generații de modele, de la Dacia 1100 până la noul vehicul de familie, Jogger. Autotorismul cu numărul un milion a ieșit pe ușa fabricii în 1985, două milioane au fost atinse în 1998, iar 5 milioane, în 2014. La momentul de față, aproximativ 85% dintre toate mașinile produse de Dacia sunt destinate exportului.

Citește și: