21 ian. 2022 | 07:25

Dacia a reușit o performanță: cu ce se laudă constructorul român

ACTUALITATE
Dacia a reușit o performanță: cu ce se laudă constructorul român

Producătorul român continuă să facă valuri și în 2022.

Fabrica de automobile Dacia, din Mioveni, Argeș, a produs mașina cu numărul 7 milioane

Automobile Dacia a produs șapte milioane de autovehicule de la inaugurarea făbricii în 1968. Mașina aniversară a fost un Duster Extrem, ediția limitată lansată de marcă în acest an. Mașina de culoare Grey Urban a fost echipată cu un motor TCe 150 CP și cutie automată EDC, fiind cumpărat de un client din România.

Uzina Dacia din Mioveni a produs în cei aproape 54 de ani de existență șase generații diferite de automobile, începând cu celebrul Dacia 1100 și până la noul Jogger, intrat în fabricație în acest început de an.

Automobilul cu numărul 1 milion a fost fabricat în 1985, după 17 ani, iar cel cu numărul 2 milioane a fost produs în 1998, după 13 ani. În 2014, în plină eră Renault, era fabricat deja automobilul cu numărul 5 milioane.

Modelul Duster, care a fost lansat în 2010, aflat acum la a doua generație, este modelul cel mai produs în uzină, fiind depășit pragul de două milioane de unități asamblate.

Dacia exportă în prezent peste 85% din producția de la Mioveni, în Europa, în Africa și în Orientul Apropiat.

Dacia a avut un an excelent

Dacia a reușit să urce pe poziția a treia a vânzărilor din Europa, pe segmentul clienților privați, în special datorită modelului Sandero. Acesta a înregistrat 226.000 de unități vândute, menținându-și poziția de cel mai vândut model pe segmentul persoanelor fizice.

Cota de piață a mărcii Dacia pe acest segment a ajuns la 6,2%. În același timp, SUV-ul Duster a fost și el în partea superioară a clasamentelor de vânzări, cu un volum de 186.000 de unități, menținându-și de asemenea poziția de lider pe segmentul SUV-urilor, pentru clienții privați.

„Dacia este în prezent un adevărat motor de creștere pentru Renault Group. 60 % din cumpărătorii de vehicule DACIA provin din afara Grupului, în timp ce 75 % din posesorii de DACIA rămân fideli mărcii atunci când cumpără o nouă mașină în locul celei vechi”, precizează Denis Le Vot, Director General al mărcilor Dacia & LADA.