Cum tratăm dependența de gaming și de internet, la copii și adolescenți: ce spun specialiștii

Cum tratăm dependența de gaming și de internet, la copii și adolescenți: ce spun specialiștii

Dependența nesănătoasă de jocuri video sau de internet este acum recunoscută oficial în „Clasificarea Internațională a Bolilor”, de OMS (Organizației Mondiale a Sănătății), adolescenții fiind expuși la riscuri, avertizează oficialii.

Cum tulburările legate de sănătate mintală și performanțele academice sunt tot mai slabe, în rândul adolescenților și tinerilor din ziua de azi, cercetătorii au încercat să găsească modalități de a aborda această afecțiune, iar un nou studiu pare să ofere o metodă de tratament promițătoare.

Folosind o abordare a terapiei cognitiv-comportamentale (CBT), numită de experți PROTECT, s-a costata că existat o reducere a simptomelor, din acest punct de vedere. Cu alte cuvinte, scade dependența.

„Rezultatele acestui studiu au arătat că intervenția PROTECT a redus efectiv simptomele tulburărilor specifice utilizării constante a jocurilor video și a internetului”, au scris cercetătorii, în noua lor lucrare.

În studiu au fost implicați, în total, 422 de liceeni, din 33 de școli diferite, cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani. Dintre aceștia, 167 au fost înscriși la un curs PROTECT, în timp ce 255 au fost utilizați ca grup de control, fără instruire PROTECT. Ulterior au fost studiate rezultatele.

Proiectul PROTECT, menit să reducă dependența tinerilor și adolescenților, în ceea ce privește utilizarea internetului, dar și a jocurilor video

Cursul PROTECT este susținut de psihologi pregătiți și constă din patru sesiuni de câte 90 de minute fiecare. Ca și în cazul altor tehnici CBT, se încearcă schimbarea tiparelor negative de gândire, pentru ca, ulterior, să fie schimbat și comportamentul. S-au luat în calcul factori ca plictiseala, motivația, dar și anxietatea socială.

După un an, cercetătorii au descoperit că severitatea simptomelor legate de jocuri și internet a scăzut cu 39,8% în grupul PROTECT, comparativ cu 27,7% în grupul de control. Cu toate acestea, nu a existat nicio diferență semnificativă între cele două grupuri, referitor la ratele de incidență a fiecărei afecțiuni, după un an.

Așadar, pe viitor, am putea scăpa de dependența de jocurile video, însă și de cea de internet. Rămâne de văzut câți dintre noi vor recunoaște că au o astfel de dependență.

Citește și: