Construcțiile megalomanice ale lui Ceaușescu ajunse faimoase în lume. Barajul care a costat 60 de tone de aur

Construcțiile megalomanice ale lui Ceaușescu ajunse faimoase în lume. Barajul care a costat 60 de tone de aur

Construcțiile realizate în timp ce Nicolae Ceaușescu se afla la cârma statului român și continuă să dăinuie în foarte multe orașe ale țării. Câteva dintre acestea au ajuns faimoase la nivel mondial datorită ingineriei, dar și mărimii acestora.

Liderii comuniști se întreceau în construcții pe vremea când epoca era în floare, dar și din necesitatea de a moderniza România. Astfel, au luat naștere construcții colosale, cunoscute la nivel mondial. O țară preponderent agrară, noile concepte împrumutate de la sovietici și industrializarea au reușit să pună România pe harta lumii din punct de vedere al construcțiilor.

Industrializarea masivă a determinat nașterea unor mega-structuri care au ajuns faimoase în întreaga lume, trei dintre acestea fiind în topurile europene dar și cele mondiale. Dintre cele mai mari proiecte se numără și Sistemul Hidroenergetic și de Navigație Porțile de Fier I, care este un adevărat mastodont și totodată unul dintre cele mai mari din lume.

Proiectarea a început în anii 60, având drept scop navigația pe Dunăre dar și producția de energie electrică. Construcția a început în data de 7 septembrie 1964, iar valea Dunării a fost transformată în lac de acumulare, rezultând o suprafață de 2 miliarde de metri cubi cu o lungime de 120 de kilometri. Lucrările au luat sfârșit în 1971, iar în 16 mai 1972, construcția a fost inaugurată oficial.

Transfăgărășanul este un alt obiectiv impozant, arătând măiestria constructorilor. Acesta este cunoscut în întreaga lume datorită lungimii sale de 91 de kilometri și a peisajelor spectaculoase de care dispune, urcând până la altitudinea de 2.045 de metri. Aici a fost amenajat cel mai lung tunel rutier din România, fiind vorba despre Capra-Bâlea cu o lungime de 887 de metri.

citește și: „Monștrii” lui Ceaușescu: camioanele imense exportate în Australia

Construcțiile făcute de Ceaușescu sunt faimoase în întreaga lume

Pentru ca această șosea să poată lua ființă, au fost dislocate 3 milioane de tone de piatră cu ajutorul a 20 de tone de dinamită. Construcția a început în 1970 și a fost una dintre ideile mărețe ale lui Ceaușescu. De asemenea, la construcția drumului au participat tinerii militari, țărani, dar și muncitori civili, în prezent fiind considerat unul dintre cele mai impresionante drumuri din lume.

Barajele construite de Ceaușescu fac parte, de asemenea, dintre aceste construcții care au uimit lumea. Unul dintre cele mai cunoscute este barajul Vidraru, din județul Argeș. Construcția acestuia începea în 1960 și măsoară 14 kilometri lungime, având o suprafață de 870 de hectare cu o adâncime de 155 de metri.

De asemenea, înălțimea acestuia de 166 de metri îl clasează pe primul loc în topul celor mai înalte baraje din România, pe locul al cincilea în Europa și pe locul al nouălea în lume, la acea vreme. Lucrările s-au finalizat în 1966, iar scopul barajului era acela de a preveni inundațiile dar și producerea de energie electrică.

Un alt baraj care merită menționat este cel de la Stânca Costești din județul Botoșani. Barajul se regăsește pe râul Prut și a luat ființă pentru a preveni inundațiile, precum și pentru a produce curent electric. Colaborarea dintre România și URSS au dat startul construcției în anul 1971, iar lucrările au fost finalizate șase ani mai târziu. Costul barajului a fost nu mai puțin de 60 de tone de aur.

citește și: Ceaușescu și secretul celui mai fabulos drum din lume. Transfăgărășan, ambiția anti-URSS VIDEO

Citește și: