Cine s-a îmbogățit, de fapt, în 2021, când noi ne confruntam cu multiple crize: s-au făcut bani grei

Cine s-a îmbogățit, de fapt, în 2021, când noi ne confruntam cu multiple crize: s-au făcut bani grei

Anul 2021 a fost unul măcinat de multiple crize, de inflație, de instabilitate pe piețele economice și financiare ale lumii. În pofida unui context atât de sensibil, unele companii și chiar industrii întregi au înregistrat profituri uriașe, ale căror cifre sunt amețitoare.

Raportul „Brand Finance Global 500 2022” ne arată, foarte clar, care sunt domeniile de activitate și companiile care au reușit să învingă atât crizele multiple, cât și previziunile negative ale analiștilor economici, pentru anul care tocmai s-a încheiat.

Referindu-ne la brandurile de succes, primul loc în clasamentul puterii aparțile popularului TikTok. Acesta a înregistrat, în 2021, cea mai rapidă creștere din lume, cu 215%, fiind astfel lider în revoluția globală în consumul de media.

„Consumul de media a crescut pe tot parcursul pandemiei de COVID-19, dar – mai mult decât atât – modul în care îl consumăm s-a schimbat irevocabil. Pentru a concura pe această piață în evoluție, organizațiile media au investit masiv în mărcile lor – de la achiziția de conținut până la experiența utilizatorului. Creșterea fulgerătoare a TikTok este o dovadă clară – marca a trecut de la o relativă obscuritate la renume internațional în doar câțiva ani și nu dă semne de încetinire”, e de părere David Haigh, președinte și CEO al Brand Finance, a comentat.

În aceeași ordine de idei și rămânând în zona tech a analizei financiare, aflăm că Apple este cel mai valoros brand din lume, cu o evaluare record de peste 355 de miliarde de dolari, urmată de Amazon și Google.

De asemenea, WeChat a fost desemnat cel mai puternic brand din lume pentru al doilea an consecutiv, cu scorul maxim de 93,3 din 100 și rating de elită AAA+.

Tehnologia – cea mai valoroasă industrie a momentului

În linii mari, analiștii indică faptul că tehnologia rămâne cea mai valoroasă industrie, în timp ce comerțul cu amănuntul se află pe locul al doilea și depășește pragul de 1 trilion de dolari, după o creștere de 46% în timpul crizei sanitare globale.

De asemenea, părăsind zona tech, un al gigant industrial a reușit să înregistreze o creștere substanțială în aceste vremuri tulburi. Ne referim la industria farmaceutică. Datorită dezvoltării vaccinurilor împotriva noului coronavirus, acestă industrie a ajuns să aibă cea mai rapidă creștere.

„Producția de vaccinuri eficiente a fost esențială pentru a readuce economia globală pe picioare. Acest lucru a dus nu numai la o creștere a veniturilor, ci și la îmbunătățirea gradului de conștientizare și reputație globală a mărcilor din industria farmaceutică, ceea ce ridică întrebări interesante cu privire la potențiala aplicabilitate a acestora în sectoarele adiacente”, noteză specialiștii.

Din păcate, nu același lucru îl putem spune despre turism. Nivelul turismului, la nivel global, rămâne sub evaluarea pre-pandemie. Totuși, analiștii privesc cu optimism spre viitorul turismului mondial.

„Vedem o redresare în sectorul turismului, în ciuda restricțiilor intermitente încă în vigoare în întreaga lume. Revenirea a fost, fără îndoială, împiedicată de focarele de noi variante. Cu toate acestea, pe măsură ce lumea se adaptează și se obișnuiește să conviețuiască cu COVID-19, nu există niciun motiv pentru care industria turismului nu-și poată reveni”.

 

Citește și: