Cea mai nouă modalitate de înșelătorie pe internet: ce legătură are Google Maps

Cea mai nouă modalitate de înșelătorie pe internet: ce legătură are Google Maps

Escrocii șantajează restaurantele din SUA cu recenzii Google de o stea. Aceștia vizează scena restaurantelor rafinate, inclusiv localuri cu stele Michelin.

Săptămâna trecută, câteva restaurante cu stele Michelin, de la San Francisco până la New York, au fost vizate de o campanie de extorcare care au legătură cu recenziile Google. Pare a fi un efort coordonat: restaurantele primesc un val de recenzii de o stea pe Google – evaluările care apar atunci când cauți ceva pe Maps – și apoi proprietarii primesc un e-mail de scuze, prin care le cer 75 de dolari, ca să oprească “bombardamentul” digital.

Kim Alter este bucătar și proprietar al Nightbird, un restaurant rafinat din San Francisco care a fost lovit de această campanie. Pe 5 iulie, ea a distribuit un e-mail pe care l-a primit de la escroci, după ce restaurantul ei a fost inundat de recenzii negative. În e-mail scria după cum urmează:

„Bună ziua. Din păcate, feedback-ul negativ despre sediul dvs. a fost lăsat de noi. Și va apărea în viitor, o recenzie pe zi. Ne cerem scuze sincer pentru acțiunile noastre și nu am dori să vă dăunăm afacerii, dar nu avem altă opțiune. Adevărul este că trăim în India și nu vedem altă cale de a supraviețui. Vă rugăm să ne trimiteți un card cadou Google Play în valoare de 75 USD”.

Înșelătorie pe Google Maps

Mesajul oferea apoi un link pentru a cumpăra cardul cadou pe PayPal și o adresă de e-mail pentru a primi codul. S-a încheiat cu alte scuze.

Alter a distribuit e-mailul pe Twitter și a etichetat Google, cerând ajutorul companiei pentru a elimina recenziile legate de înșelătorie. Ea a etichetat o mână de alte restaurante apreciate din San Francisco, care se confruntau cu același lucru, inclusiv Sons & Daughters, Acquerello, 3rd Cousin, Marlena, Birdsong și Nari. Dar aceasta nu a fost doar o chestie de pe coasta de vest – restaurantele de mare profil din toată țara au primit aceleași amenințări și recenzii negative săptămâna trecută, inclusiv Ever, Roux, EL Ideas și Sochi Saigonese Kitchen din Chicago.

Un purtător de cuvânt al Google Maps a declarat luni pentru The New York Times că compania investighează problema și elimină recenziile persoanelor care nu au vizitat efectiv aceste unități.

Echipa Google Maps a explicat în februarie modul în care a folosit învățarea automată și moderarea în direct pentru a identifica și opri bombardarea recenziilor, scriind: „Sistemele noastre continuă să analizeze conținutul și să urmărească modele îndoielnice. Aceste modele pot fi orice, de la un grup de persoane care lasă recenzii pe același grup de Profiluri de afaceri către o companie sau un loc care primește un număr neobișnuit de mare de recenzii de 1 sau 5 stele într-o perioadă scurtă de timp”.

Această campanie specială de extorcare pare să se încadreze în acea categorie finală, restaurantele primind o grămadă de recenzii de o stea simultan. Dar proprietari precum Alter au trebuit să ducă problema pe rețelele sociale pentru a obține ajutor de la Google. La o săptămână după tweetul lui Alter, se pare că recenziile de o stea legate de înșelătorie au fost eliminate din profilurile restaurantelor afectate.