Samsung, în direcția greșită: cifrele care îți arată că nu mai face valuri în fața Apple

Samsung, în direcția greșită: cifrele care îți arată că nu mai face valuri în fața Apple

În funcție de afinitățile tale pentru smartphone-uri de top, sunt șanse destul de mari să te orientezi către un Samsung Galaxy sau Apple iPhone. Realitatea este însă că gigantul sud coreean nu prea mai face față inovației chinezești de la Xiaomi, Oppo, Realme și alții.

Contextul economic global, criza de semiconductori și smartphone-urile cât se poate de interesante care vin dinspre China fac o treabă foarte bună în a pune bețe-n roate celor de la Samsung. Partea plină a paharului, dacă o putem numi așa, este că sud coreenii și-au dat seama din timp de dezastrul vânzărilor din următoarea perioadă și, în consecință, au scăzut semnificativ comenzile.

Samsung se duce în jos, rapid

Samsung se așteaptă la o scădere semnificativă a vânzărilor de smartphone-uri în acest an. Estimările pe 2022, când a început anul, erau de 310 milioane de telefoane inteligente. Conform datelor obținute de presa coreeană pe marginea subiectului, de la surse apropiate de companie, comanda de producție a fost redusă la 280 de milioane de unități.

Practic, vorbim de o diferență de aproximativ 10% sau 30 de milioane de smartphone-uri mai puțin. Dacă nu era evident, aceasta este o scădere importantă a producției pentru ocupantul primului loc în clasamentul global de telefoane, momentan.

Pe de o parte, explicații pentru scăderea vânzărilor la terminale există foarte multe, independent de producător. Pandemia care încă mai face ravagii în diferite colțuri ale mapamondului, războiul din Ucraina cu implicații globale asupra comerțului și, nu în ultimul rând, inflația în continuă creștere din Europa și America. Ce este însă îngrijorător și un semn prost pentru Samsung ține însă de faptul că perspectivele economice pe acest an erau îngrijorătoare încă de la finele anului trecut, când s-au comandat cele 310 milioane de smartphone-uri. Faptul că a scăzut acum comenzile cu 10% trădează că realitatea pentru sud-coreeni este un pic mai îngrijorătoare decât pentru restul industriei.

În ceea ce privește performanța Apple pe acest an, gigantul din Cupertino a comandat același număr de unități ca în 2021. Este vorba de 220 de milioane, în timp ce unii analiști ar fi estimat că, odată cu iPhone 14, discutăm de o explozie a numărului de persoane care vor opta pentru un upgrade. Se pare însă lucrurile nu arată foarte bine pentru producătorii de gadgeturi în perioada unei crize financiare, mai ales pentru Samsung.

Citește și: