BYD anunță o decizie radicală: constructorul auto vrea să împingă industria

BYD anunță o decizie radicală: constructorul auto vrea să împingă industria

Cel mai mare producător de vehicule electrice din China, BYD, a declarat că a încetat să mai producă „vehicule alimentate cu benzină și motorină” de luna trecută, într-un efort de a îndeplini obiectivul Beijingului de emisii nete de carbon zero până în 2060.

Compania din Shenzhen este primul producător de automobile din lume care a încetat să mai producă vehicule convenționale. Acum produce doar vehicule electrice și hibride plug-in, deși continuă să producă motoare și alte componente pentru vehicule hibride plug-in și alte vehicule cu motoare cu ardere internă, potrivit declarației către Bursa de Valori din Hong Kong.

BYD și alți cinci producători auto, inclusiv Ford, General Motors și Mercedes-Benz, s-au înscris la o campanie globală de eliminare treptată a vehiculelor cu motor cu ardere internă până în 2040.

Acțiunile BYD listate în Hong-Kong au crescut cu 5,2%, până la 236,80 USD.

Un pas important în cursa către electrificare

În primele trei luni ale acestui an, BYD și-a quintuplat vânzările de vehicule cu energie nouă, care includ mașini electrice și hibride plug-in, la peste 286.000 de vehicule față de un an mai devreme, a spus compania. Modelele hibride au reprezentat în continuare aproape jumătate din vânzările sale de autoturisme cu energie nouă în trimestru.

Bateriile litiu-ion în formă de lamă de la BYD, despre care compania a spus că sunt mai sigure și au o densitate de energie mai mare în comparație cu celulele obișnuite de tip bloc, au contribuit la creșterea cotelor vânzărilor de vehicule complet electrice în ultimii câțiva ani, a declarat Cui Dongshu, secretar-general al Asociației Chinei pentru Autoturisme.

BYD a crescut prețurile modelelor sale cu până la aproape 940 de dolari în martie, din cauza costurilor în creștere ale materiilor prime, inclusiv ale metalelor precum litiu și nichel pentru fabricarea bateriilor.

Costurile crescânde ale unor astfel de materiale ar putea împinge producătorii de mașini să adopte mai multe modele hibride plug-in care conțin baterii de dimensiuni mai mici, au spus analiștii și directorii din industrie.