Bentley se concentrează pe viitor: cum își schimbă producția

Bentley se concentrează pe viitor: cum își schimbă producția

Producătorul de mașini de lux Bentley a dezvăluit  planurile de a construi un nou model electric anual timp de cinci ani începând cu 2025, după ce profitul anual a crescut vertiginos, în timp ce firma britanică se bazează pe eforturile Grupului Volkswagen de a extinde ofertele electrice.

Bentley, cu sediul în Crewe, Anglia, a înregistrat un profit de 389 de milioane de euro pentru 2021, comparativ cu un profit de 20 de milioane de euro în anul precedent, după ce livrările au crescut cu 31%, până la 14.659 de mașini, la cererea puternică de noi modele hibride.

Producătorii de automobile la nivel global își dublează eforturile de a trece la modele electrice, pe măsură ce tot mai mulți clienți aleg să tranziteze către mașini mai ecologice. Grupul Volkswagen, din care face parte și Bentley, cel mai mare producător de automobile din Europa, intensifică investițiile în infrastructura energetică pentru a putea concura serios cu Tesla.

Bentley însuși își propune să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030, după ce a investit 3 miliarde de euro la fabrica sa din Crewe pe o perioadă de 10 ani pentru a ajuta această tranziție.

„Cererea în creștere pentru modelele noastre hibridizate, susținută de 3 miliarde de euro investiții durabile în fabrica noastră din Crewe, ne va asigura că rămânem producătorul de referință în mobilitatea de lux durabilă”, a declarat Jan-Henrik Lafrentz, membru al consiliului pentru finanțe și IT la Bentley.

Concurența nu doarme

Maserati va vinde numai mașini complet electrice din 2030 și va lansa ultimele două modele noi cu variante de motor cu ardere internă în 2023.

CEO-ul Davide Grasso a declarat că marca de lux Stellantis se va electriza mai repede decât plănuise inițial din cauza schimbării gusturilor consumatorilor.

„Observam o accelerare puternică a cererii venite de la clienții noștri”, a declarat Grasso. „Cred că orice cerere de motoare cu ardere internă după 2030 va fi reziduală”, a adăugat el.