Aplicațiile de mobil, mai profitabile ca niciodată: câți bani faci pe Google Play și AppStore

Aplicațiile de mobil, mai profitabile ca niciodată: câți bani faci pe Google Play și AppStore

Aplicațiile de mobil reprezintă o sursă din ce în ce mai sigură de venit pentru dezvoltatorii acestora. Așadar, dacă te pricepi, ai șanse reale să-ți vinzi creațiile pe bani buni, atât în AppStore, cât și în Google Play.

Conform unor date recente, inventatorii de aplicații, însă și de jocuri plătite, disponibile în Google Play și în AppStore, și-au sporit veniturile considerabil în anul ce tocmai a trecut, cota sărind de 20 la sută. Iar asta s-a întâmplat deși ritmul de download a scăzut.

De menționat că, atunci când vorbim despre suma totală investită în jocuri și aplicații plătite, la nivel de Google Play și AppStore, aceasta s-a situat în jurul valorii de 170 de miliarde de dolari – cu alte cuvinte, vorbim despre o creștere de 19%.

Occidentul nu mai e vârful: țări ca India și Egipt, în topul listei

Dacă până acum eram obișnuiți să auzim despre astfel de recorduri atunci când vorbim despre țările vestice, adică cele în care traiul este semnificativ mai cofortabil, situația s-a schimbat în 2021, țări ca Pakistan, India, Egipt, Filipine, Vietnam sau Peru înregistrând valori crescute, în ceea ce privește download-ul aplicațiilor și jocurilor plătite.

Tocmai din acest motiv, dezvoltatorii de jocuri și-au adăugat la palmaresul clientelei noi și noi regiuni, crescându-și profiturile în acest fel. Dacă în 2020 erau doar 193 de aplicații care își făceau proprietarii bogați, în 2021 au existat mai bine de 233 care au bifat câștiguri de peste 100 de milioane de dolari.

Există, de asemenea, și clasa premium, adică 13 aplicații care au reușit să genereze venituri de peste 1 miliard de dolari.

În 2021, pe ambele magazine, au fost lansat mai bine de 2 milioane de aplicații, însă și de jocuri nou-nouțe. Aceste cifre se adăugă celor deja existente, astfel că acum vorbim de aproximativ 21 de milioane de aplicații.

În mod evident, toate aceste cifre ar putea să crească în 2022, an în care se proconizează o creștere suplimentară a numărului de aplicații, însă și al vânzărilor.

Citește și: