Aeroportul Băneasa-Aurel Vlaicu se redeschide după 10 ani. Primele trei mari companii care vor zbura

Aeroportul Băneasa-Aurel Vlaicu se redeschide după 10 ani. Primele trei mari companii care vor zbura

Vești bune pentru români! Aeroportul Internațional Băneasa, situat în nordul Capitalei, se redeschide, luni, 1 august, după 10 ani de lucrări. Evenimentul are loc cu ocazia aniversării a 110 ani de la inaugurarea terminalului, a spus directorul demisionar al Companiei Aeroporturi București, George Dorobanțu. Reluarea curselor de linie se face după un deceniu în care celebrul aeroport a fost închis din cauza unui program de restaurare și modernizare a clădirilor și a echipamentelor aeroportuare.

Aeroportul Băneasa, din nou operațional

Celebrul Aeroport Băneasa reia cursele de linie începând de luni, 1 august. Deocamdată, doar trei companii aeriene pot opera de aici: Ryanair, Air Connect şi o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One, pentru curse tip charter Băneasa-Chișinău.

Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu-Băneasa, al treilea cel mai vechi din întreaga lume, încă funcțional, se redeschide luni, 1 august. Tot astăzi se celebrează 110 ani de la inaugurarea aerodromului devenit mai apoi aeroport. La eveniment participă membri ai aviației civile și militare din România, care vor executa treceri demonstrative la înălțime joasă.

De-a lungul celor 10 ani, aeroportul din nordul Bucureștiului a trecut printr-un program de modernizare, care a permis reluarea curselor comerciale de linie. Există deja trei mari companii aeriene gata să preia cursele de linie și charter dinspre Băneasa, potrivit declarației lui George Dorobanțu, fost director al Companiei Aeroporturi București.

„Avem deja trei discuții avansate în stadiu de semnare contracte care să opereze de la Băneasa. Este vorba despre Ryanair care caută soluții pentru a-și crește baza de aeronave din România, vor opera două zboruri din sezonul de toamnă sau iarnă, Air Connect, care și-a anunțat intenția să opereze și de pe Băneasa, momentan ei sunt autorizați pentru Otopeni, dar vor opera și la Băneasa, pentru zboruri cu aeronave ATR de scurtă distanță. Mai este o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One, pentru curse tip charter, Băneasa-Chișinău”, a precizat George Dorobanțu.

Ce aduce nou față de Otopeni

Aeroportul Băneasa a fost închis pentru zborurile de tip low-cost în 2012. Interiorul clădirii a fost modernizat, fiind și patru porți de check-in. Istoria sa a început în 1992, când s-a deschis o școală de pilotaj pentru militari, dar aeroportul Aurel Vlaicu a fost deschis în 1920, fiind al treilea cel mai vechi din lume. Spre deosebire de Henri Coandă-Otopeni, unde pasagerii trebuie să vină cu cel puțin două ore înainte de îmbarcare, la Băneasa, timpul va fi chiar de sub o oră.