YouTube a rezolvat problema dezinformării pe Facebook: cum a fost posibil

YouTube a rezolvat problema dezinformării pe Facebook: cum a fost posibil

Politicile puse în aplicare de YouTube pentru a reduce dezinformarea au avut un impact semnificativ asupra numărului de videoclipuri false și înșelătoare de pe Facebook și Twitter.

Această descoperire este dezvăluită într-un raport pe care o echipă de cercetători din cadrul  Centrului pentru Social Media al Universității din New York au publicat-o recent.

Imediat după alegerile din SUA din 3 noiembrie, cercetătorii au înregistrat o creștere dramatică a numărului de videoclipuri despre fraudele electorale de pe YouTube distribuite pe Twitter. În acea lună, aceste clipuri au reprezentat aproximativ o treime din toate videoclipurile legate de alegeri distribuite pe platformă.

După 8 decembrie, ziua în care YouTube a spus că va elimina videoclipurile care ar putea conține erorile pe scară largă și frauda au schimbat rezultatul concursului, a existat o scădere dramatică a cererilor electorale înșelătoare pe Twitter.

Fraudele online, promovate pe Facebook și YouTube

În perioada respectivă, raportul dintre videoclipurile fraudelor electorale distribuite pe Twitter de pe YouTube a scăzut sub 20%. Acest raport a scăzut din nou după revolta din Capitolul SUA, când YouTube a spus că va opri orice canal care răspândește dezinformare despre rezultatele alegerilor. Până când președintele Biden a depus jurământul, pe 20 ianuarie, doar aproximativ cinci la sută din toate videoclipurile de fraudă electorală de pe Twitter proveneau de pe YouTube.

Cercetătorii au văzut aceeași tendință pe Facebook. Înainte de decizia politică a YouTube din 8 decembrie, aproximativ 18% din toate videoclipurile distribuite pe platformă erau legate de teoriile privind frauda electorală. Până în ziua inaugurării, acest număr a scăzut la patru procente. Pentru a completa concluziile lor, echipa de la Universitatea din New York a colectat un eșantion aleator de 10% din toate tweet-urile în fiecare zi și apoi le-a izolat pe cele care s-au conectat la videoclipurile de pe YouTube. Aceștia au făcut același lucru pe Facebook folosind.

Descoperirile evidențiază rolul supradimensionat pe care îl joacă YouTube în modul în care informațiile sunt transmise, la momentul actual. Fiind cea mai prezentă platformă video de pe internet, compania are o influență imensă în a modela discursul politic. Politicile sale pot face atât rău cât și bine. „Este o parte imensă a ecosistemului informațional”, a declarat Megan Brown, cercetător la Centrul pentru Social Media și Politică pentru The Times .

Citește și: