Volkswagen se confruntă cu noi probleme: cum a fost afectată afacerea de criza semiconductorilor

Volkswagen se confruntă cu noi probleme: cum a fost afectată afacerea de criza semiconductorilor

Volkswagen și-a ajustat prognozele privind livrările în 2021, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă, deficitul global de semiconductori afectând rezultatele trimestriale ale celui mai mare producător auto european.

Volkswagen, care a prezentat un plan ambiţios pentru a deveni lider mondial în domeniul vânzării de vehicule electrice sau EV, depăşind Tesla, se aşteaptă acum ca livrările în 2021 să fie doar în linie cu cele din 2020, după ce într-o prognoză anterioară a anunțat o creştere. În schimb, veniturile în acest an ar urma să fie considerabil mai ridicate decât anul trecut, 223 de miliarde de euro.

În trimestrul trei din 2021, profitul operaţional a scăzut cu 12%, la 2,8 miliarde de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la 2,99 miliarde de euro. De asemenea, marja de profit a scăzut la 4,9%, de la 5,4% anul trecut.

Veniturile după impozitare au crescut cu 5,6% în perioada iulie-septembrie 2021, la 2,90 miliarde de euro, faţă de 2,75 miliarde de euro anul trecut.

Veniturile din vânzări au scăzut cu 4,1%, la 56,93 miliarde de euro, de la 59,36 miliarde de euro, din cauza deficitului global de semiconductori, care a dus la reducerea producţiei de vehicule.

Volkswagen vrea să își producă propriile baterii

Livrările au înregistrat un declin de 24,4%, la 1,97 milioane de unităţi. Compania a livrat 122.100 vehicule exclusiv electrice în trimestrul trei din 2021, mai mult decât dublu faţă de perioada similară din 2020.

În primăvară, Volkswagen a anunţat că vrea să construiască şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru a putea să își realizeze ambițiile în domeniul vehiculelor electrice.

Pe lângă uzina care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite de cel mai mare producător european de automobile, cele șase înrtrerpinderi vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.

Citește și: