Anunțul Volkswagen care sperie: zeci de mii de angajați, în pericol

Anunțul Volkswagen care sperie: zeci de mii de angajați, în pericol

La nivel global, industria auto trece printr-o serie de transformări importante. Din păcate, multe dintre ele au un impact dezastruos asupra locurilor de muncă din diferite colțuri ale lumii. Volkswagen este una dintre companiile care a confirmat veștile proaste.

Nu mai puțin de 30.000 de oameni din cadrul Volkswagen riscă să-și piardă locul de muncă în următoarea perioadă pentru simplul fapt că se dorește scăderea costurilor și îmbunătățirea competitivității. Conform publicației germane Handelsblatt, anunțul a fost făcut de directorul general Herbert Diess în fața consiliului de supervizare a gigantului bavarez. Ca un exemplu de performanță, de sursă de inspirație, s-a dat Tesla.

Volkswagen, concedieri masive

„Nu există niciun dubiu că trebuie să rezolvăm problema competitivităţii fabricii noastre din Wolfsburg, pe fondul noilor intraţi pe piaţă. Dezbaterea este acum în desfăşurare şi sunt deja multe idei bune. Nu există scenarii concrete”, a explicat purtătorul de cuvânt al VW, Michael Manske, când a fost rugat să comenteze informaţia, scrie Agerpres.

De partea cealaltă a baricadei, un purtător de cuvânt al Consiliului angajaților Volkswagen s-a ferit să comenteze autenticitatea afirmațiilor ajunse în spațiul online, dar a spus că ”o reducere de 30.000 de locuri de muncă este absurdă și nefondată”.

Dincolo de viitorul incert al zecilor de mii de angajați, acest anunț este doar cel mai recent dintr-o serie de transformări sau reinventări pe care le are în vedere compania pentru următoarea perioadă. Volkswagen ia în considerarea listarea la bursă a diviziei sale energie şi de încărcare a vehiculelor electrice, în plus faţă de planurile privind o Ofertă Publică Iniţială (IPO) pentru divizia de baterii, a afirmat directorul de tehnologie Thomas Schmall într-un interviu acordat miercuri revistei Manager Magazin.

Pe de altă parte, materializarea acestor inițiative probabil că va mai dura doi ani, conform datelor oferite de același oficial. „Va trebui de asemenea să gândim în ansamblu”, referindu-se la modelul Tesla cu propria sa reţea de încărcare, sisteme solare pentru electricitate verde şi poliţe de asigurare auto. Tesla produce maşina sa Model 3 în 10 ore, în timp ce Volkswagen are nevoie de 30 de ore pentru un automobil ID.3.
Citește și: