Veste tristă de la Dacia, peste 11.000 de angajați afectați: cum au ajuns să stea acasă

Veste tristă de la Dacia, peste 11.000 de angajați afectați: cum au ajuns să stea acasă

Porțile fabricii de la Mioveni se închid, din nou. Dacia oprește producția, iar 11.000 de angajați rămân acasă.

Pe fondul crizei de componente electronice care afectează întreaga industrie auto, Dacia este nevoită să oprească producția de vehicule. De vineri, 8 octombrie, angajații uzinei de la Mioveni vor rămâne acasă. Liderul sindicatului Dacia, Viorel Ungureanu, a spus că un număr de 11.000 de salariați ai fabricii vor fi afectați de această decizie.

Se pare că, angajații nu vor fi afectați de această măsură deoarece vor fi plătiți pe toată perioada nelucrată cu 85% din salariu. În acest fel se respectă și Contractul Colectiv de Muncă care prevede clar astfel de situații. De aceea, vineri în uzină se vor desfășura în principal activități de mentenanță, logistică, recepție piese. ”Este o situație de incertitudine, care nu poate fi prevăzută. Lipsesc piese electronice, calculatoare, casetofoane, ceea ce noi numim, la modul general componente electronice”, a declarat Viorel Ungureanu.

De câte ori s-a închis fabrica, anul acesta?

Nu e pentru prima dată când uzina de la Mioveni se confruntă cu această situație. Anul acesta a mai fost, de câteva ori, în ipostaza în care a trebuit să sisteze activitatea din cauza lipsei pieselor electronice. Chiar luna trecută, în zilele de 27 și 28 septembrie producția fabricii a fost oprită. ”Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni va fi  întreruptă în 27 și 28 septembrie”, informa Direcția Comunicare Dacia.

De asemenea, producția fabricii a mai fost sistată și în luna februarie, martie și aprilie. ”De la începutul anului, activitatea fabricii de la Mioveni a fost oprită de mai multe ori pentru că lipsesc aceste microcipuri. Întreruperile afectează peste jumătate din producție. Acum, angajații uzinei nu vor lucra în zilele de 2, 3, 4, 5 și 10 septembrie. Asta înseamnă, zilnic, o pierdere de aproximativ 1.400 mașini”. Potrivit datelor transmise de ACAROM, producția de autoturisme din țara noastră, în primele opt luni ale anului 2021, este de 286.038 unități.

Citește și:
Etichete: