23 oct. 2021 | 15:35

Oamenii de știință susțin că detonarea unui asteroid e posibilă: scenariul care ne liniștește

Detonarea unui asteroid, ca un efort de ultimă oră pentru salvarea planetei a captivat de mult timp imaginația experților din viața reală, dar și a cineaștilor.

Dar mulți astronomi au susținut că nu ar funcționa niciodată, spunând că ar trebui să venim cu alte idei în schimb.

Însă noi cercetări pot arăta contrariul, relatează Gizmodo, deoarece simulările pe computer indică faptul că o lovitură nucleară de ultimă oră are, de fapt, șanse mari să salveze planeta, până la urmă. Este o veste bună, deoarece majoritatea celorlalte strategii viabile necesită ani sau poate chiar decenii de planificare.

Am putea opri un asteroid de la distrugerea planetei noastre

Cercetările și simulările anterioare au sugerat că, pentru ca opțiunea nucleară să funcționeze, racheta ar trebui să lovească și să distrugă un asteroid cu zeci de ani în avans.

În caz contrar, fragmentele ar putea continua pe traiectoria lor către Pământ. Dar este posibil să nu fie cazul, potrivit noilor cercetări publicate în revista Acta Astronautica, care sugerează că detonarea unui asteroid, chiar și cu câteva luni înainte de impact, ar împiedica aproape toate fragmentele să ne lovească.

„Mai simplu spus, pentru un obiect spațial de o sută de metri care este menit să lovească Pământul, dacă folosim o tehnică robustă de întrerupere nucleară cu cel puțin o lună înainte de impact, putem preveni 99% sau mai mult din masa de impact să lovească Pământul”, a spus Johns Patrick King, fizicianul Universității Hopkins, care a finalizat studiul ca teză de doctorat la Laboratorul Național Lawrence Livermore.

Așadar, un asteroid de o sută de metri ar trebui să fie distrus doar cu două luni înainte de impact, deși această perioadă de timp s-ar mări, pe măsură ce asteroidul devine mai mare.

Totuși, aceasta este o îmbunătățire imensă față de proiecțiile din trecut, oferindu-ne o urmă de speranță, în cazul în care vom observa un asteroid ucigaș puțin mai târziu decât ne-am dori.